Habilitats docents a l'aula

Definició

Dur a terme les activitats docents planificades i programades, atenent a la diversitat, fent ús dels recusos i metodologies didàctiques més adequades i desplegant les actuacions previstes per a l'avaluació del procès d'ensenyament-aprenentatge.

La competencia implica ...
Desenvolupament d'activitats i dinàmiques d'ensenyament-aprenentatge a l'aula.
Utilització d'eines i recursos per a l'aula.
Metodologies didàctiques amb enfocament globalitzat.
Atenció a la diversitat dels alumnes en l'activitat d'aula.
Impartició.
Implementació del pla docent i de la programació de la formació prevista, adaptant-la in situ quan és necessari.
Utilització de diversitat de recursos didàctics que ajudin al procés d'ensenyament-aprenentatge.
Habilitats d'acompanyament i guiatge del grup d'alumnes cap a l'aprenentatge.
Eines i pautes per a l'acció tutorial amb els alumnes i les famílies.
Tècniques d'avaluació i seguiment del procés d'aprenentatge dels alumnes.

4 recursos i/o accions formatives relacionades

Cuadricula Listado
Recurs formatiu
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2149.jpg

Guia adreçada a mestres de primària i secundària i a naturalistes vocacionals i tot el públic interessat a descobrir l'impacte que suposo la colonització dels nostres cursos d'aigua per flora i fauna que no són pròpies del nostre clima i geografia. A més d'ajudar-vos a identificar algunes de les espècies més esteses, també hi trobareu consells i propostes per col·laborar en la preservació dels espais naturals aquàtics. La guia inclou tres activitats, a partir de 5, 8 i 12 anys respectivament.

Tipus de recurs
Guia de projecte o servei
Format
PDF
Recurs formatiu
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2971.jpg

Aquest guia pretén establir la metodologia bàsica per a la redacció dels plans i programes d'educació ambiental realitzats amb el suport de la Diputació de Barcelona, en el context del suport que s'ofereix a través del Catàleg de Serveis. Posa a disposició del personal tècnic municipal, professionals i entitats expertes en el sector de l'educació ambiental un document que sigui útil a l'hora de crear o renovar programes d'educació ambiental, com pot ser l'estudi de les característiques del municipi, la planificació, la diagnosi, el procés participatiu però també durant la fase de disseny i posteriorment, d'implementació amb la definició de plans de seguiment i avaluació.

Col·lecció
Manual de formació
Tipus de recurs
Guia de projecte o servei
Format
PDF
Recurs formatiu
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2970.jpg

Aquesta guia vol orientar els redactors del pla director d'un equipament d'educació ambiental municipal sobre les qüestions que cal tenir en compte en el moment de concebre'l, i contribuir a sistematitzar els continguts que ha d'incloure el document, per tal de garantir-ne uns mínims criteris de qualitat. S'adreça especialment a equipaments de titularitat pública, amb gestió directa, mixta o per concessió, però les seves orientacions poden ser útils per a qualsevol equipament d'educació ambiental que no disposi de pla director i se'n plantegi la redacció i, per descomptat, per als que estan en fase de projecte i disseny.

Col·lecció
Manual de formació
Tipus de recurs
Guia de projecte o servei
Format
PDF
Recurs formatiu
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2147.jpg

Guia d'aprenentatge i servei especialment adreçada a ajuntaments i centres educatius que vulguin fer un servei a la comunitat i al medi ambient.
Es tracta d'un manual pràctic per poder passar a l'acció. Aporta orientacions, detalla passos metodològics a seguir i inclou recursos i bones pràctiques que poden servir d'inspiració.

Tipus de recurs
Guia de projecte o servei
Format
PDF