Acció formativa del BAF
Comunicació estratègica
Nou
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
10.00 h
| Presencial   8.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Proporcionar coneixements i habilitats en la gestió de la comunicació institucional, la identitat i la imatge corporatives en un context de canvis profunds que afecten la manera en què cal treballar la marca "Diputació de Barcelona" i la seva reputació.
· Entendre la importància d'incorporar les tendències de sostenibilitat, llenguatge inclusiu i els codis d'accessibilitat en els suports comunicatius.
· Incorporar la importància de la cohesió i la transversalitat en la comunicació corporativa.

Continguts
Introducció: la nova comunicació
· Com ha canviat la comunicació amb l'impacte de les noves tecnologies

1. Comunicació estratègica a l'organització
· Reptes i oportunitats de la comunicació al sector públic
· Comunicació institucional: a qui representem en comunicar?
· La importància de la identitat corporativa
· La segmentació de públics
· Comunicació interna: l'equip primer?

2. Objectius de comunicació estratègica i implementació del pla
· Estratègia de comunicació: el què i el com
· La planificació com a eina de gestió de la comunicació estratègica
· Característiques i fases per elaborar un pla de comunicació d'una administració pública
· Seguiment i avaluació de les accions del Pla de Comunicació

3. Adaptar els missatges i estratègies als diferents canals, mitjans i públics
· Elaboració de missatges efectius
· Elaboració de narratives clares i persuasives per als diferents públics (el relat)
· Adaptació de missatges a diferents canals, mitjans i públics

4. Comunicació en situacions potencialment crítiques o especialment sensibles
· Necessitat de disposar d'un protocol de crisi
· Gestió de crisi: la interacció amb l'equip, els usuaris i altres agents
· Comunicació efectiva durant situacions de crisi: què fer i què no fer

5. La comunicació d'institucions públiques al segle XXI: reptes emergents
· Les xarxes socials: fake news, postveritat, polarització
· Les institucions: immediatesa, transparència i coherència

6. La comunicació a la Diputació de Barcelona. La identitat corporativa

7. L'experiència en comunicació interna de l'Ajuntament de Barcelona
Metodologia d'impartició
A partir de l'exposició teòrica i d'experiències relacionades amb la matèria es convidarà al debat i la reflexió conjunta entre les persones participants i les expertes/docents sobre sobre l'aplicació dels continguts a la corporació.
Metodologia d'avaluació
Les persones participants hauran de desenvolupar un guió/pla d'acció sobre l'aplicació dels continguts a la unitat organitzativa que lideren.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Comandament operatiu Cultura Director bibliobús Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Cultura Director biblioteca Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Cultura Subdirector bibliotecari Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Educació Director CRTTT Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Infraestructures i Territori Encarregat Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap secció Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap subsecció Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap unitat Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Supervisor Gestió eficient dels recursos públics