Acció formativa del BAF
Conductes professionals i de transmissió d'imatge en l'atenció a la ciutadania
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial
Durada:
10.00 h
| Presencial   10.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
17
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Avaluar i definir l'abast de l'actuació professional en la transmissió d'una imatge positiva del servei i de l'Administració a què es pertany.
· Aprofundir en les habilitats de comunicació oral i no verbal per projectar una imatge professional tenint en compte els interessos de la ciutadania i els de l'Administració local.
· Connectar les necessitats professionals i les necessitats de la ciutadania expressant transparència i qualitat de servei.

Continguts
1. Els vehicles de la imatge corporativa
· Què entenem per imatge corporativa: imatge global i els elements que la conformen.
· La professionalitat: claus per desenvolupar-la activament.
· Avaluació dels suports per transmetre una imatge professional: de què disposem, quin ús en fem i com ho podem millorar.

2. El concepte de qualitat de servei: criteris bàsics
· Eines de suport per quantificar els criteris de qualitat
· Avaluació de les percepcions i les expectatives de la ciutadania

3. Els avantatges d'assolir una bona imatge: som el que transmetem
· La qualitat personal i la professionalitat aplicada a l'atenció a la ciutadania: les dimensions de la qualitat
· Com construir una percepció institucional positiva en la ciutadania en els moments clau del procés d'atenció
· Pautes de comunicació oral i llenguatge no verbal en els diferents moments d'atenció

4. L'ètica en l'Administració pública: principis bàsics
· El servei objectiu adreçat a l'interès general
· La importància de ser transparents
Metodologia d'impartició
Activa i participativa. El docent presentarà els temes mitjançant una exposició teòrica, un exercici pràctic o algun tipus d'enregistrament d'àudio o de vídeo. Per assolir els continguts es prioritzaran les activitats individuals o en grups reduïts a partir de les quals els participants puguin analitzar situacions pròpies del seu dia a dia laboral o com a receptors de serveis. Les activitats han de fomentar la reflexió personal i del grup mitjançant simulacions, debats crítics i estudis de casos.
Metodologia d'avaluació
S'avaluarà el nivell de coneixements previs i l'aplicació dels conceptes treballats (Qüestionari i Presentació d'un pla de treball individual de millora de la imatge).
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Subaltern Espais Naturals i Infraestructura Verda Subaltern parcs naturals Orientació de servei a la ciutadania
Subaltern Serveis Generals i Transició Digital Assistent aules Orientació de servei a la ciutadania
Subaltern Serveis Generals i Transició Digital Auxiliar suport Orientació de servei a la ciutadania
Subaltern Serveis Generals i Transició Digital Telefonista/recepcionista Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Més d'una àrea Administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Més d'una àrea Auxiliar administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Més d'una àrea Secretari alt càrrec Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Més d'una àrea Secretari directiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Presidència Auxiliar protocol Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Presidència Secretari presidència Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat Auxiliar geriatria Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat Auxiliar infermeria Orientació de servei a la ciutadania