Acció formativa del BAF
Direcció de projectes i gestió per processos
Nou
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
10.00 h
| Presencial   8.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Definir i acotar l'abast dels projectes en el marc de l'administració pública per detectar-ne els seus condicionants i els aspectes crítics que en determinaran el seu èxit.
· Conèixer les tècniques bàsiques de definició, planificació, execució, control i tancament d'un projecte.
· Utilitzar els recursos informàtics així com les eines tecnològiques disponibles de suport a la direcció de projectes.
· Establir objectius de la qualitat per un projecte i definir-ne els processos de gestió corresponents.
· Entendre què és la gestió per processos i els seus instruments de gestió (mapa de processos, catàleg de processos i subprocessos i inventari de procediments).
· Conèixer la metodologia corporativa de descripció i millora de processos

Continguts
1. Conceptes fonamentals de la direcció de projectes: cicle de vida i etapes.
· Definició, delimitació, característiques i abast dels projectes.
· La gestió de la qualitat, dels riscos i condicionants dels projectes.
· Particularitats dels projectes a l'administració pública i especificitats pròpies de la Corporació.

2. Gestió per processos
· El perquè de l'anàlisi i la millora dels processos.
· Instruments de la gestió per processos: mapa de processos, catàleg de procediments, diagrama de flux, fitxa de procés.
· La metodologia corporativa d'anàlisi i millora de processos.
· Els processos en els principals sistemes de gestió de la qualitat (ISO 9000, CAF, EVAM, EFMQ, gestió LEAN).

3. Taller pràctic: anàlisi i millora dels processos associats a àmbit organitzatiu o a la prestació d'un servei.
· Desenvolupament dels següents apartats:
· Identificació dels processos i els seus procediments.
· Identificació d'oportunitats de millora.
· Disseny del pla d'acció.
Metodologia d'impartició
A partir de l'exposició teòrica i d'experiències relacionades amb la matèria es convidarà al debat i la reflexió conjunta entre les persones participants i les expertes/docents sobre sobre l'aplicació dels continguts a la corporació.
Metodologia d'avaluació
Les persones participants hauran de desenvolupar un guió/pla d'acció sobre l'aplicació dels continguts a la unitat organitzativa que lideren.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Comandament operatiu Cultura Director bibliobús Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Cultura Director biblioteca Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Cultura Subdirector bibliotecari Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Educació Director CRTTT Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Infraestructures i Territori Encarregat Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap secció Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap subsecció Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap unitat Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Supervisor Gestió eficient dels recursos públics