Acció formativa del BAF
Els fonaments de la direcció de projectes
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Experiència mínima 2 anys o formació incial en gestió de projectes. O bé, ser comandament d'un àmbit organitzatiu que gestioni projectes o programes. Es convenient que els participants acudeixin a les sessions amb l'ordinador personal
Modalitat:
taller
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
23.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   11.00 h
Nombre de participants:
Mínim 9
| Òptim  
10
| Màxim  
12
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Analitzar els aspectes clau d'un projecte per tal de poder definir un enfocament estratègic que condueixi a l'assoliment dels seus objectius, en el context de l'administració pública local.
· Dirigir adequadament els principals processos que es desenvolupen durant el cicle de vida del projecte: gestionar l'abast del projecte i respondre a les incidències que el poden afectar; gestionar els riscos que poden afectar el desenvolupament d'un projecte; relacionar-se amb les parts interessades del projecte tenint en compte les seves necessitats i expectatives per que contribueixin positivament a l'assoliment dels objectius; dirigir amb efectivitat l'equip de treball d'un projecte.
· Establir objectius de la qualitat per al projecte i definir els processos de gestió corresponents: definir objectius i processos de control de la qualitat dels projectes; avaluar els resultats i els aprenentatges del projecte.

Continguts
· Els projectes: elements bàsics. Concepte i característiques. La direcció de projectes. La gestió de la integració del projecte.
· La direcció de projectes a l'administració local. Els projectes en el conjunt de l'activitat de l'administració. Estructura organitzativa i direcció de projectes.
· La gestió de l'abast del projecte. Enfocaments predictiu i adaptatiu en la gestió de l'abast. Els processos de gestió de l'abast.
· La gestió dels riscos del projecte. Els projectes i el risc. La planificació de la gestió de riscos del projecte. La identificació dels riscos. L'anàlisi dels riscos. La planificació de les respostes als riscos. La implementació de les respostes i el monitoratge dels riscos.
· La gestió de la qualitat del projecte. La qualitat dels projectes. La planificació de la qualitat del projecte. El control de la qualitat del projecte.-La gestió de les parts interessades del projecte.
· El projecte i les parts interessades. Identificar les parts interessades del projecte. Planificar la implicació de les parts interessades del projecte. Gestionar la implicació de les parts interessades del projecte. Fer el seguiment de la implicació de les parts interessades del projecte.
· La gestió de l'equip de treball del projecte. Dirigir l'equip de treball. Planificar la gestió. Desenvolupar l'equip de treball del projecte. Dirigir l'equip de treball del projecte. Controlar l'equip de treball del projecte. La dissolució de l'equip de treball.
Metodologia d'impartició
L'acció formativa és realitzarà mitjançant la combinació de sessions presencials i aula virtual. En les sessions presencials es duran a terme activitats grupals per aclarir dubtes, consolidar, debatre i aprofundir els coneixements i la realització d'activitats en línia estaran basades en l'autoaprenentatge a partir dels materials didàctics i dels qüestionaris d'avaluació que hi consten.
Metodologia d'avaluació
Avaluació continuada. Es posarà en valor la participació a les sessions, els aprenentatges mitjançant l'estudi línia i l' exercici final basat en l'aplicació d'alguna de les metodologies apreses a un projecte vinculat al propi lloc de treball.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Comandament executiu Més d'una àrea Cap oficina Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Comandament executiu Més d'una àrea Cap servei Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap secció Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap subsecció Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap unitat Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Supervisor Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Cap gabinet Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Coordinador àrea Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Coordinador general Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Coordinador matèria Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Director gabinet Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Director serveis Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Gerent serveis Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Subdirector Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Director programa Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Responsable Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic assessor Planificació, organització i avaluació de serveis públics