Acció formativa del BAF
Introducció a l'atenció ciutadana
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Personal d'oficis i personal subaltern.
Modalitat:
Taller
Canal:
Presencial
Durada:
6.00 h
| Presencial   6.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 12
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Objectius

· Comprendre la funció i els valors de l'Administració Pública.
· Desenvolupar recursos que permetin projectar una imatge de qualitat.
· Utilitzar estratègies que permetin encertar en el contacte personal.
· Identificar les habilitats i els factors actitudinals per a una comunicació efectiva.

Continguts
1. Introducció al Servei Públic:
· La funció del Servei Públic
· Deures dels empleats dels Serveis Públics
· Els valors i l'ètica dels empleats públics
· Els drets de la ciutadania. La imatge de l'Administració Local
· El concepte de qualitat del servei

2. El contacte amb la ciutadania:
· Les necessitats bàsiques de la ciutadania
· L'acollida personalitzada
· Criteris de porta oberta, d'espera i de contacte posterior
· Errors que cal evitar
· Tractar les queixes com una oportunitat de millora
· La interculturalitat
Metodologia d'impartició
Exercicis de detecció de necessitats professionals, interessos i de coneixements previs. Exposicions teòriques combinades amb casos pràctics, exemples i simulacions d'atenció a la ciutadania. Dinàmiques de grup per analitzar els temes tractats i avaluar les dificultats i buscar solucions.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Oficis Acció Climàtica i Transició Energètica Manteniment instal·lacions mediambientals/presa mostres Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Espais Naturals i Infraestructura Verda Explotacions agroforestals Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Espais Naturals i Infraestructura Verda Guaita/informador Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Espais Naturals i Infraestructura Verda Guarda forestal Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Espais Naturals i Infraestructura Verda Manteniment forestal Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Infraestructures i Territori Agent permisos Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Infraestructures i Territori Laboratori obres públiques Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Infraestructures i Territori Mobilitat i seguretat viària Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Infraestructures i Territori Obres públiques Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Infraestructures i Territori Presa de dades Orientació de servei a la ciutadania
Subaltern Espais Naturals i Infraestructura Verda Subaltern parcs naturals Orientació de servei a la ciutadania
Subaltern Serveis Generals i Transició Digital Assistent aules Orientació de servei a la ciutadania
Subaltern Serveis Generals i Transició Digital Auxiliar suport Orientació de servei a la ciutadania
Subaltern Serveis Generals i Transició Digital Telefonista/recepcionista Orientació de servei a la ciutadania