Acció formativa del BAF
Introducció a l'atenció a la ciutadania en l'àmbit administratiu
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Personal administratiu que tingui tracte directe amb la ciutadania.
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
8.00 h
| Presencial   6.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Comprendre la funció i els valors de l'Administració púbica.
· Desenvolupar recursos que permetin projectar una imatge de qualitat.
· Utilitzar les estratègies que permetin encertar en el contacte personal.
· Desenvolupar estratègies que permetin un tracte igualitari amb tota la ciutadania.

Continguts
· Introducció al Servei públic: La funció del Servei públic.
· Deures dels empleats dels Serveis públics.
· Els valors i l'ètica dels empleats públics. Els drets de la ciutadania.
· La imatge de l'Administració local.
· El concepte de qualitat del servei.
· El contacte amb la ciutadania: Les necessitats bàsiques de la ciutadania. L'acollida personalitzada.
· Criteris de porta oberta, d'espera i de contacte posterior.
· Errors que cal evitar.
· Tractar les queixes com una oportunitat de millora.
· La interculturalitat.
· Pla d'aplicabilitat.
Metodologia d'impartició
Exercicis de detecció de necessitats professionals, interessos i coneixements previs. Exposicions teòriques combinades amb casos pràctics, exemples i simulacions d'atenció a la ciutadania.
Metodologia d'avaluació
Els assistents elaboraran un Pla d'aplicabilitat que permeti posar en marxa una acció de millora i identificar les necessitats de continuïtat de la formació.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Suport administratiu Més d'una àrea Administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Més d'una àrea Auxiliar administratiu Orientació de servei a la ciutadania