
· Analitzar l'entorn polític, social i econòmic en el qual opera la corporació, identificant els principals factors que poden afectar el seu desenvolupament.
· Realitzar un diagnòstic intern de la corporació, identificant els seus recursos, capacitats i limitacions per a desenvolupar estratègies eficaces.
· Formular una visió clara i una missió orientada a l'impacte social, que inclogui els valors corporatius i que ambdós (visió i missió) guiïn les decisions i les accions estratègiques de la corporació.
· Establir objectius estratègics específics i mesurables, que reflecteixin els resultats desitjats per la corporació.
· Dissenyar estratègies i plans d'acció que abordin els reptes i aprofitin les oportunitats identificades en l'anàlisi de l'entorn i el diagnòstic intern.
· Conceptes bàsics de planificació estratègica.
· Diferències entre la planificació estratègica al sector públic i el privat.
· Importància de la planificació estratègica a les organitzacions públiques i a la corporació.
2. Anàlisi de l'entorn polític, social i econòmic.
· Anàlisi de l'entorn extern: factors polítics, socials, econòmics, tecnològics i legals que afecten les organitzacions públiques i a la corporació.
· Anàlisi de l'entorn intern: recursos, capacitats i competències de l'organització.
· Identificació d'oportunitats i amenaces a l'entorn.
3. Diagnòstic intern de la corporació.
· Identificació i avaluació dels recursos i les capacitats internes de l'organització.
· Anàlisi de la cultura organitzativa i les capacitats de gestió.
· Identificació de punts forts i febles a l'organització.
4. Formulació de visió, missió i valors estratègics.
· Definició de la visió a llarg termini de la corporació.
· Establiment d'una missió clara i orientada a l'impacte social.
· Identificació i definició dels valors que guiaran l'acció estratègica de la corporació o de les seves unitats organitzatives.
5. Establiment d'objectius estratègics i indicadors de rendiment.
· Establiment d'objectius estratègics específics, mesurables, assolibles, rellevants i temporals (SMART).
· Desenvolupament d'indicadors de rendiment per avaluar l'acompliment dels objectius estratègics.
· Enllaç entre els objectius estratègics i la visió i missió de l'organització.
6. Disseny de les estratègies i plans d'acció.
· Selecció de les estratègies adequades per aconseguir els objectius estratègics.
· Desenvolupament de plans d'acció detallats, definint les activitats, els recursos i els responsables.
· Consideració de les capacitats de gestió del canvi en el disseny de les estratègies i plans.
7. Implementació, seguiment i ajustaments estratègics.
· Implementació efectiva de les estratègies i plans d'acció.
· Establiment de sistemes de seguiment i control per avaluar el progrés.
· Realització d'ajustos estratègics basats en la retroalimentació i els resultats.
8. Avaluació i millora estratègica.
· Avaluació de l'eficàcia de les estratègies implementades.
· Identificació de les lliçons apreses i les oportunitats de millora.
· Desenvolupament de processos de millora contínua en la planificació estratègica.