Acció formativa del BAF
Resolució de conflictes en l'equip de treball
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
· Cal estar ocupant un lloc directiu o de comandament i/o tenir personal a càrrec
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
taller
Canal:
Presencial + videoformació + en línia
Durada:
20.00 h
| Presencial   8.00 h
| Videoformació   7.50 h
| Treball en línia   4.50 h
Nombre de participants:
Mínim 8
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

1. Reflexionar sobre els diferents tipus de conflictes que poden sorgir en els equips de treball

2. Descobrir, practicar i integrar eines que es poden fer servir en l'àmbit de la resolució positiva de conflictes des de la vessant de les competències emocionals i socials.

3. Fer una predicció per confirmar, decidir i usar la seva aplicació en situacions reals partint de la responsabilitat personal i la correcció entre iguals

Continguts
1. El conflicte i com ens condiciona quan treballem com equip
2. L'empatia, l'assertivitat i l'escolta activa
3. La comunicació no violenta
4. La resolució de conflictes i el seu impacte en els equips
Metodologia d'impartició
En aquesta acció formativa es combinarà les sessions de videoformació, el treball en línia mitjançant l'aula virtual, així com les sessions de treball presencial per treballar dinàmiques de simulació reals.
Metodologia d'avaluació
S'avaluen les actituds (participació en les activitats presencials) així com al superació d'activitats a partir d'uns criteris establerts.
L'avaluació de les activitats treballades, es realitzarà per equips de treball i de manera individualitzada atenent als següents criteris:
· La importància de la comunicació eficaç com a mitjà en la relació amb els membres d'un equip.
· Els avantatges de treball en equip en situacions de treball.
· Identiificació de la tipologia de conflictes, les seves fonts, i quins procediments s'han emprat per a resoldre¿ls
· S'ha valorat positivament la necessària existència de diversitat de rols i opinions assumides pels membres de l'equip.
· S'ha identificat el concepte i els diferents elements que componen la negociació.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Comandament executiu Més d'una àrea Cap oficina Direcció de persones
Comandament executiu Més d'una àrea Cap servei Direcció de persones
Comandament operatiu Cultura Director bibliobús Direcció de persones
Comandament operatiu Cultura Director biblioteca Direcció de persones
Comandament operatiu Cultura Subdirector bibliotecari Direcció de persones
Comandament operatiu Educació Director CRTTT Direcció de persones
Comandament operatiu Infraestructures i Territori Encarregat Direcció de persones
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap secció Direcció de persones
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap subsecció Direcció de persones
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap unitat Direcció de persones
Comandament operatiu Més d'una àrea Supervisor Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Cap gabinet Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Coordinador àrea Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Coordinador general Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Coordinador matèria Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Director gabinet Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Director serveis Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Gerent serveis Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Subdirector Direcció de persones
Habilitació nacional Presidència Secretari Direcció de persones
Habilitació nacional Serveis Generals i Transició Digital Interventor Direcció de persones
Habilitació nacional Serveis Generals i Transició Digital Tresorer Direcció de persones