Video que tracta sobre el tractament de les dades personals dels usuaris atesos en els dispositius d’intermediació laboral dels Serveis Locals d’Ocupació SLO i les Oficines Tècniques Laborals OTL. S’apunten conceptes al llarg de cinc blocs temàtics: Els drets, els principis, el control i seguretat de les dades i els seus documents associats i conservació o supressió, així com el dret a la imatge personal i l’ús de les noves tecnologies.
Comprensió interpersonal
Competències qualitatives transversals
Definició
Escoltar i entendre els actes, les idees, plantejaments, pensaments, emocions, sentiments de persones i grups, encara que no s'expressin verbalment o hagin estat parcialment plasmades, generant un clima relacional positiu que faciliti l'actuació professional.
La competencia implica ...
Concepte, elements, possibilitats i límits.
Valors i fonts de motivació humanes.
Actituds en la relació professional: respecte, flexibilitat, compromís, credibilitat i distància emocional. Autoestima i seguretat en un mateix tant personal com professional.
Tècniques d’empatia.
Tècniques de recerca d’informació: l’entrevista i l’art de preguntar.
Tècniques d’assertivitat.
Estil comunicatius (verbals i no verbals) com afavoridors de la comprensió i relació interpersonal.
Estratègies per al desenvolupament d’habilitats socials.
Valors i fonts de motivació humanes.
Actituds en la relació professional: respecte, flexibilitat, compromís, credibilitat i distància emocional. Autoestima i seguretat en un mateix tant personal com professional.
Tècniques d’empatia.
Tècniques de recerca d’informació: l’entrevista i l’art de preguntar.
Tècniques d’assertivitat.
Estil comunicatius (verbals i no verbals) com afavoridors de la comprensió i relació interpersonal.
Estratègies per al desenvolupament d’habilitats socials.
Nivells
Description
Reconeix els valors i els drets dels seu interlocutor com base per a una relació professional constructiva. Es comunica i relaciona correctament amb el seu interlocutor.
Level
1
Tasks
• Actua respectant els trets culturals diferencials que poden condicionar la comunicació i la relació professional
• Emet missatges coherents entre allò que diu, com ho diu i el que fa.
• Sap escollir el mitjà i les formes adequades per comunicar-se segons l’interlocutor.
• Fa preguntes de forma adequada per tal d’obtenir informació
• Adapta la seva actuació professional als els estats d'ànim dels seus interlocutors.
• Sap interpretar amb gran precisió els missatges no verbals del seu interlocutor.
• Emet missatges coherents entre allò que diu, com ho diu i el que fa.
• Sap escollir el mitjà i les formes adequades per comunicar-se segons l’interlocutor.
• Fa preguntes de forma adequada per tal d’obtenir informació
• Adapta la seva actuació professional als els estats d'ànim dels seus interlocutors.
• Sap interpretar amb gran precisió els missatges no verbals del seu interlocutor.
Description
Demostra interès per conèixer a l'altre en profunditat, dissenyant i desenvolupant diferents estatègies orientades a aprofundir en el coneixement de l'altre, i crear una relació de confiança amb el seu interlocutor.
Level
2
Tasks
• Fomenta un clima de relació no defensiva i de cordialitat.
• Transment opinions contraries o crítiques al seu interlocutor sense ferir les seves sensibilitats
• Mostra facilitat per establir i mantenir relacions amb un ampli ventall d’interlocutors.
• Recerca informació, opinió en altres professionals per augmentar el seu coneixement envers el seu interlocutor
• Escolta i entén les idees i posicions dels altres, encara que siguin oposades a les pròpies.
• Dedica temps a escoltar a altres.
• Té en compte les preocupacions dels altres i respecta els seus sentiments
• Transment opinions contraries o crítiques al seu interlocutor sense ferir les seves sensibilitats
• Mostra facilitat per establir i mantenir relacions amb un ampli ventall d’interlocutors.
• Recerca informació, opinió en altres professionals per augmentar el seu coneixement envers el seu interlocutor
• Escolta i entén les idees i posicions dels altres, encara que siguin oposades a les pròpies.
• Dedica temps a escoltar a altres.
• Té en compte les preocupacions dels altres i respecta els seus sentiments
Description
Compren les motivacions dels actes dels seus interlocutors.
Level
3
Tasks
• És receptiu a les opinions i els suggeriments dels altres, intentant, en la mesura del possible, establir una relació bidireccional.
• Explica el motiu de les decisions preses, respecte al interlocutor - usuari, i de les accions que s'han de realitzar.
• Estableix una relació de confiança amb els usuaris, famílies de llarga durada, etc.
• Orienta als interlocutors en el seu procès depresa de decisions, tot i respectant la seva autonomia personal
• Argumenta encertadament, davant de tercers, les actuacions dels interlocutors.
• Explica el motiu de les decisions preses, respecte al interlocutor - usuari, i de les accions que s'han de realitzar.
• Estableix una relació de confiança amb els usuaris, famílies de llarga durada, etc.
• Orienta als interlocutors en el seu procès depresa de decisions, tot i respectant la seva autonomia personal
• Argumenta encertadament, davant de tercers, les actuacions dels interlocutors.
Description
Identifica els elements principals (psicològics, socials, etc) que expliquen els seus sentiments i motivacions.
Level
4
Tasks
• Entén els sentiments i preocupacions a partir dels comportaments que desenvolupen els seus interlocutors, encara que no hagin estat concretament expressades.
• Anticipar-se a les reaccions i als comportaments dels altres.
• Escull l'entorn de comunicació-relació més adequat en funció de la transcedència del missatge a donar i de les possibles reaccions estats dels interlocutors.
• S’anticipa a actuacions negatives dels seus interlocutors i usuaris.
• Assessora a tercers en la seva relació amb el seu interlocutor.
• Anticipar-se a les reaccions i als comportaments dels altres.
• Escull l'entorn de comunicació-relació més adequat en funció de la transcedència del missatge a donar i de les possibles reaccions estats dels interlocutors.
• S’anticipa a actuacions negatives dels seus interlocutors i usuaris.
• Assessora a tercers en la seva relació amb el seu interlocutor.
Recurs formatiu
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2912.jpg
Tipus de recurs
Manual
Format
Vídeo