Guia adreçada a mestres de primària i secundària i a naturalistes vocacionals i tot el públic interessat a descobrir l'impacte que suposo la colonització dels nostres cursos d'aigua per flora i fauna que no són pròpies del nostre clima i geografia. A més d'ajudar-vos a identificar algunes de les espècies més esteses, també hi trobareu consells i propostes per col·laborar en la preservació dels espais naturals aquàtics. La guia inclou tres activitats, a partir de 5, 8 i 12 anys respectivament.
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició
Gestionar la informació i impulsar la imatge corporativa, tant internament com externa, seleccionant el mitjà, el canal i les formes d'estil de comunicació. Proposar, impulsar i executar el pla de comunicació corporativa interna i externa de forma coherent amb el missatge i el pla estratègic de la corporació.
La competencia implica ...
Establiment de procediments i circuits de comunicació interna.
Seguiment i control de l'aplicació dels criteris corporatius en les diferents accions de comunicació (exposicions, congressos, etc.).
Ús de sistemes d'avaluació de l'eficiència i eficàcia dels sistemes, procediments i tècniques d'informació utilitzats (ús d'índexs i d'indicadors de seguiment, anàlisi de la satisfacció dels usuaris, etc.).
Selecció de la informació corporativa a oferir i del sistema i modalitat més adient per difondre-la (publicació interna o externa, portaveus i emissors, moment i lloc de la comunicació, etc.), tenint una visió àmplia de la finalitat de la comunicació, les característiques del context i dels destinataris, l'impacte i les repercussions del missatge, etc.
Valoració de l'estratègia (selecció del mitjà, destinataris, moment, etc.) que cal seguir en funció de les qüestions a tractar (emergència, alta importància, etc.) i de l'impacte sobre la imatge i el prestigi de la corporació.
Nivells


Aquest guia pretén establir la metodologia bàsica per a la redacció dels plans i programes d'educació ambiental realitzats amb el suport de la Diputació de Barcelona, en el context del suport que s'ofereix a través del Catàleg de Serveis. Posa a disposició del personal tècnic municipal, professionals i entitats expertes en el sector de l'educació ambiental un document que sigui útil a l'hora de crear o renovar programes d'educació ambiental, com pot ser l'estudi de les característiques del municipi, la planificació, la diagnosi, el procés participatiu però també durant la fase de disseny i posteriorment, d'implementació amb la definició de plans de seguiment i avaluació.

Aquesta guia vol orientar els redactors del pla director d'un equipament d'educació ambiental municipal sobre les qüestions que cal tenir en compte en el moment de concebre'l, i contribuir a sistematitzar els continguts que ha d'incloure el document, per tal de garantir-ne uns mínims criteris de qualitat. S'adreça especialment a equipaments de titularitat pública, amb gestió directa, mixta o per concessió, però les seves orientacions poden ser útils per a qualsevol equipament d'educació ambiental que no disposi de pla director i se'n plantegi la redacció i, per descomptat, per als que estan en fase de projecte i disseny.

Guia d'aprenentatge i servei especialment adreçada a ajuntaments i centres educatius que vulguin fer un servei a la comunitat i al medi ambient.
Es tracta d'un manual pràctic per poder passar a l'acció. Aporta orientacions, detalla passos metodològics a seguir i inclou recursos i bones pràctiques que poden servir d'inspiració.