L’avaluació intermèdia és la valoració i correcció del procés d’implementació i disseny del Pla Local de Joventut en marxa. Els materials inclosos en aquest recurs formatiu i la realització de les activitats que es proposen, et permetrà elaborar una avaluació intermèdia del Pla Local de Joventut, introduir correccions i facilitar l’assoliment dels resultats previstos, abans de la seva finalització.
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició
Definir, implantar i avaluar el conjunt de línies d’actuació que, interconnectades, han d’oferir als joves, a les seves famílies i als altres professionals, un procés sistemàtic de suport que els ajudi a afrontar de manera encertada la presa de decisions que els trànsits escolars i personals, en les diferents etapes evolutives de la vida els deparen; definint-les, a partir dels principis de prevenció, desenvolupament, visió holística i intervenció social.
La competencia implica ...
Fórmules existents de dinamització del col·lectiu jove, de participació juvenil i d’associacionisme.
Fonaments i marc regulador de l’orientació educativa.
Els programes d’orientació en els processos d’aprenentatge dels joves: fonaments, estructura, indicadors i experiències.
Orientació acadèmica i professional: fonaments, estructura, indicadors i experiències.
Orientació personal i presa de decisions: fonaments, estructura, indicadors i experiències.
Orientació familiar i comunitària i presa de decisions: fonaments, estructura, indicadors i experiències.
El procés de socialització juvenil.
Tècniques de suport: tutories, counseling, etc.
Els programes d’atenció a la diversitat.
Disseny curricular dels programes d’orientació educativa.
Tècniques de diagnòstic psicopedagògic.
Nivells
Continguts d’accés obert i permanent en una pàgina Formawiki orientats a la realització de la diagnosi de la realitat i polítiques de joventut del propi municipi, com a fase inicial per la redacció d’un nou Pla Local de Joventut (PLJ).
Amb les descripcions, videocàpsul·les i exercicis podràs plantejar l’estructura i abast de la diagnosi de l’àmbit de joventut del teu municipi. Els continguts han estat elaborats pels professionals de l’Oficina del Pla Jove (OPJ), en sintonia amb els requeriments de la Direcció General de Joventut per a les diagnosis de PLJ.
· Reflexionar i tenir eines per poder aplicar la metodologia d'acompanyament vivencial a l'acompanyament a ens locals.
Promoure la reflexió i la intervenció de coneixements al voltant de les violències masclistes.Avançar en l'abordatge d'aquest fenòmen, aprofundint en temàtiques específiques, aportant experiències innovadores i proposant noves línies de treball
· Promoure la reflexió i la intervenció de coneixements sobre la LGTBIfòbia.
· Aprofundir en les temàtiques específiques de la LGTBI
· Aportar experiències innovadores, amb propostes de noves linies de treball.
Promoure la reflexió i la intervenció de coneixements sobre la LGTBIfòbia. Aprofundir en les temàtiques específiques de la LGTBI. Aportar experiències innovadores, amb propostes de noves linies de treball.
· Promoure la reflexió sobre la igualtat de gènere
· Sensibilitzar envers la necessitat de les polítiques d'igualtat
· Donar a conèixer el llegat de les dones i el feminisme
Promoure la reflexió sobre la igualtat de gènereSensibilitzar envers la necessitat de les polítiques d'igualtatDonar a conèixer el llegat de les dones i el feminisme