La reforma de la legislació civil i processal per al suport a les persones amb discapacitat ha provocat canvis importants en l'exercici de la capacitat jurídica d'aquestes persones. Quin és l'objectiu de la reforma?
En parlem amb l'advocada Júlia Brils.
Competències qualitatives de funció directiva
Definició
Identificar tendències de futur que hi ha a l'entorn i les seves oportunitats, adoptant decisions (pressupostàries, organitzatives, tècniques, etc.) que permetin a l'ajuntament anticipar-se i preparar-se millor per a nous escenaris.
La competencia implica ...
Funcionament sistèmic de les administracions locals.
Factors globals i interdependències que defineixen l'establiment de polítiques i l'agenda del govern municipal.
Generació d'escenaris futurs avançant-se als esdeveniments.
Gestió estratègica de la xarxa de relacions de l'ajuntament.
Estudis de perspectiva organitzativa: concepte, finalitat i procés.
Nivells
· Informa els seus col·laboradors sobre els objectius generals de la seva unitat organitzativa en relació a la institució.
· Té en compte en els seus plans d'acció els objectius generals de la institució.
· Sap mantenir la discreció amb la informació que pot comprometre l'estratègia de la institució.
· Descriu escenaris que faciliten la presa de decisions estratègiques i que promouen les accions de canvi.
· Contribueix en la formulació de polítiques i d'iniciatives estratègiques des de la seva àrea de responsabilitat.
· Tradueix l'ideari del govern municipal en propostes organitzatives, programes i serveis.
· Impulsa l'adhesió als valors de qualitat i servei.
· Té en compte la viabilitat organitzativa, econòmica, etc., de les línies que impulsa.
· Té una visió global de com la seva unitat es relaciona amb altres unitats de l'ajuntament amb les quals té relació.
· Valora l'impacte organitzatiu d'una proposta o d'un projecte.
· Davant del grup, assumeix com a pròpies les directrius estratègiques de la institució tot i que no sempre hi estigui d'acord.
· Identifica els punts forts i febles de l'organització, així com les oportunitats i amenaces de l'entorn.
· Desenvolupa i posa en pràctica estratègies i aliances de col·laboració amb institucions, associacions i altres grups d'influència municipal.


La reforma de la legislació civil i processal per al suport a les persones amb discapacitat té la intenció de promoure i fomentar les mesures voluntàries. És a dir, el respecte a la voluntat de la persona. Ara parlarem de quines són aquestes mesures, com es poden tramitar, i en posarem alguns exemples, amb l'advocada Anna Rovira Cairó.

La reforma legislativa, civil i processal en matèria de discapacitat aboleix el concepte de tutela per a persones majors d'edat. Tot i això, en alguns casos, cal acudir al jutjat per demanar mesures de suport. En quins casos concretament? En parlem amb l'advocada Anna Rovira Cairó.

Hi ha ocasions en que una persona treballadora social ha d'intervenir per sol.licitar mesures de suport per a la persona amb discapacitat. En aquests casos, cal que s'adrecin a la fiscalia. Expliquem com i per què amb l'advocada Jordina Garriga Brosa.

· Actualitzar els coneixements i dinàmiques d'actuació dels professionals de cuina que treballen amb pacients que pateixen disfàgia i prebisfàgia.
· Conèixer i prevenir els causes, els signes i els factors de risc de la disfàgia i prebisfàgia.
· Conèixer i aplicar la textura recomanada pels professionals en benefici del nostre pacient amb disfàgia i prebisfàgia.
· Millorar la qualitat de vida dels nostres pacients.
· Prevenir entre tots la desnutrició, deshidratació i milloral'estat nutricional dels pacients adults de manera segura i eficaç.
· Minimitzar entre tots els professionals les seqüeles de la disfàgia.

· Adquirir els coneixements i tècniques bàsiques per abordar situacions de crisis agudes amb els usuaris amb TEA.

· Definir el concepte d'intel·ligència emocional, ingredients necessaris per desenvolupar-la.
· Adquirir eines i recursos per desenvolupa la intel·ligència emocional per tal d'aconseguir gestionar positivament les emocions.
· Mantenir-se amb una actitud de serenitat per tal de relacionar-nos i comunicar amb empatia i assertivitat, davant de persones amb actitud agressiva o conflictiva.
· Elaborar i incorporar en la pràctica quotidiana recursos i tècniques de regulació emocional des de l'àmbit mental, emocional i físic.

· Adquirir els coneixements necessaris i les actituds més propícies per afavorir formes d'organització i de relació professionals d'una atenció més centrada en cadascuna de les persones usuàries dels Centres de RESPIR residencial.
· Conèixer els coneixements previs i les actituds actuals dels participants en relació a l'ACP i al seu desenvolupament en els seus centres de treball i al seu propi acompliment professional.
· Presentar les idees essencials relacionades amb el Model de l'ACP (orígens, evolució, implicacions, aplicació en diversos sectors, ..).
· Generar un espai de reflexió crítica i aprenentatge que permeti la prendre consciència sobre la pròpia pràctica professional i sistema organitzacional que permeti una major comprensió i motivació cap a la teoria i pràctica de l'ACP.
· Compartir coneixements i experiències en relació a diverses estratègies metodològiques que permeten l'avanç cap a l'ACP en les organitzacions i en els professionals.

· Prendre consciència de la importància de les emocions en la vida i en l'atenció sociosanitària.
· Conèixer les emocions bàsiques i altres emocions importants per a l'atenció sociosanitària.
· Aprendre a navegar pel complex univers de les emocions i prendre consciència de com cal intel·ligència emocional per no perdre' s.

· Promoure la reflexió sobre la igualtat de gènere
· Sensibilitzar envers la necessitat de les polítiques d'igualtat
· Donar a conèixer el llegat de les dones i el feminisme

· Conscienciar sobre els drets de les persones grans i de les persones amb discapacitat intel·lectual.
· Conèixer en què consisteix el Suport a la Presa de Decisions (SPD) i el seu impacte en les persones ateses i en els professionals dels serveis de suport

· Aprofundir en els dilemes ètics de la pràctica assistencial.
· Conèixer sistemes de presa de decisions que garanteixin que es respecten totes les veus implicades i que es pren la decisió més beneficiosa.