Acció formativa del BAF
Millora de les capacitats emocionals en l'atenció a la ciutadania
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Taller
Canal:
Videoformació
Durada:
7.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   7.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

Generals:
· Millorar les competències emocionals per gestionar les pròpies emocions i comunicar-se positivament i amb empatia amb el ciutadà.
· Aconseguir un entorn laboral més harmoniós que permeti escenaris de comunicació efectiva i positiva.

Específics:
· Reflexionar sobre com abordar les nostres accions comunicatives en la nova realitat.
· Entendre el funcionament del cervell per saber interpretar les reaccions que tenim davant de les diferents situacions que es donen a la feina.
· Conèixer les bases de la comunicació i les especificitats de la comunicació oral i escrita.
· Identificar les causes de l'estrès negatiu.
· Treballar la Intel·ligència emocional per a aconseguir gestionar positivament les emocions pròpies i les alienes.
· Conèixer i entendre les principals eines per a gestionar de forma eficaç un conflicte.

Continguts
· Neurocomunicació. Com funciona el cervell en relació a l'atenció de les persones
· Diferències i especificitats de la comunicació per telèfon i presencial
· Les bases de la comunicació interpersonal
· Les barreres en la comunicació. La percepció
· Com adaptar el missatge a l'interlocutor.
· Especificitats del canal oral i escrit. Com utilitzar-los?
· L'estrès. Com activar la calma
· La intel·ligència emocional. El que mai podran fer el robots
· L'origen dels conflictes. Per què existeixen?
· El conflicte com una oportunitat
· Les habilitats clau: L'assertivitat, l'empatia, la compassió
Metodologia d'impartició
Curs amb metodologia activa en què, a partir de les explicacions dels conceptes teòrics bàsics, s'establirà un diàleg amb les persones participants sobre els punts clau del contingut i es resoldran els dubtes que puguin sorgir. Es demanarà la realització d'exercicis pràctics per consolidar els aprenentatges, reflexions a partir de diferents experiències personals o de materials audiovisuals i el disseny d'un pla de millora personal.
Metodologia d'avaluació
S'avaluarà tant l'assistència activa a les sessions de videoformació, com la realització de les diferents activitats proposades i el disseny del pla de millora individual.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Tècnic auxiliar Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat Tècnic auxiliar atenció a la dependència Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Comerç, Consum i Salut Pública Tècnic consum Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Cultura Bibliotecari xarxa Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Educació Professor ensenyament infantil i primària Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Educació Professor ensenyament universitari i secundari Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Més d'una àrea Professor ensenyament no formal Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Presidència Tècnic cooperació local Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat Tècnic gestió atenció a usuari i imatge Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat Tècnic joventut Orientació de servei a la ciutadania