Generals:
· Millorar les competències emocionals per gestionar les pròpies emocions i comunicar-se positivament i amb empatia amb el ciutadà.
· Aconseguir un entorn laboral més harmoniós que permeti escenaris de comunicació efectiva i positiva.
Específics:
· Reflexionar sobre com abordar les nostres accions comunicatives en la nova realitat.
· Entendre el funcionament del cervell per saber interpretar les reaccions que tenim davant de les diferents situacions que es donen a la feina.
· Conèixer les bases de la comunicació i les especificitats de la comunicació oral i escrita.
· Identificar les causes de l'estrès negatiu.
· Treballar la Intel·ligència emocional per a aconseguir gestionar positivament les emocions pròpies i les alienes.
· Conèixer i entendre les principals eines per a gestionar de forma eficaç un conflicte.
· Diferències i especificitats de la comunicació per telèfon i presencial
· Les bases de la comunicació interpersonal
· Les barreres en la comunicació. La percepció
· Com adaptar el missatge a l'interlocutor.
· Especificitats del canal oral i escrit. Com utilitzar-los?
· L'estrès. Com activar la calma
· La intel·ligència emocional. El que mai podran fer el robots
· L'origen dels conflictes. Per què existeixen?
· El conflicte com una oportunitat
· Les habilitats clau: L'assertivitat, l'empatia, la compassió