· Gestionar l'agenda pública d'electes i personal directiu professional amb l'aplicatiu de la Diputació de Barcelona.
· Conèixer la informació que cal publicar al Portal de Transparència relativa a les agendes i grups d'interès.
· Conèixer el Registre de Grups d'interès de Catalunya.
Competències estratègiques de l'Administració local
Definició
Motivació per conèixer, comprendre i satisfer les demandes de la ciutadania (o client intern/extern), actuant de manera proactiva en el seu abordatge.
La competencia implica ...
Habilitats i actituds que defineixen una correcta atenció i relació en la prestació de serveis.
La relació d'orientació i assessorament.
Característiques i elements que defineixen un servei públic.
Protecció de dades en la gestió pública.
Tècniques de resolució de conflictes i de distància emocional.
Elements multiculturals en l'atenció a la ciutadania.
Qualitat i avaluació de serveis públics.
Coneixement organitzatiu.
Sistemes d'identificació de necessitats i coneixement de tendències futures.
Models i tècniques de participació ciutadana.
Nivells
· Respecta la confidencialitat dels ciutadans.
· Escolta correctament i tracta de disminuir la tensió quan el ciutadà es troba alterat emocionalment.
· Actua amb empatia.
· Utilitza els formulismes de relació i comunicació comuns de la nostra cultura.
· Domina les tècniques d'atenció telefònica.
· És ràpid a l'hora de contactar telefònicament amb els seus superiors o amb la persona de l'ajuntament que correspongui.
· Transmet amb claredat opinions i valoracions, de manera adaptada a situacions concretes, valorant els efectes que comporta la seva posició/responsabilitat i la del ciutadà.
· Reacciona adequadament quan es produeixen situacions difícils en la relació d'atenció amb la ciutadania.
· Fa ús de tècniques i eines concretes davant la gestió de queixes, reclamacions i situacions de conflicte amb la ciutadania.
· Utilitza els formulismes de relació i comunicació comuns a altres cultures del municipi.
· Col·labora en l'aplicació de les eines definides per conèixer el grau de satisfacció dels ciutadans.
· Domina de manera bàsica la llengua de col·lectius lingüístics significatius al municipi (anglès, xinès, àrab, etc.) i adapta la seva actuació als trets culturals dels seus interlocutors.
· Dóna valor afegit a la seva relació en la prestació de serveis: noves informacions, alternatives, oportunitats.
· Té capacitat d'arribar a demandes no explicitades pel ciutadà.
· Defensa el seu client quan ho considera necessari.
· És una persona de confiança en la seva presa de decisions: crea vincles professionals.
· S'anticipa a les seves necessitats adaptant o desenvolupant productes o serveis, oferint alternatives.
· És una persona compromesa amb la qualitat del servei que es presta: col·labora en la definició de metodologies i procediments per millorar el servei i l'atenció a la ciutadania: cartes de serveis, compromisos, protocols d'atenció...


· Proporcionar les eines teòriques indispensables per pensar l'ètica pública.
· Explorar les ètiques que regeixen diferents àmbits de la nostra vida, tot posant especial atenció en l'ètica organitzativa i l'ètica cívica.
· Analitzar els conflictes d'interessos, assumint-ne la seva inevitabilitat, i fer èmfasis en la responsabilitat en la detecció i la gestió.
· Mostrar les eines d'integritat i bon govern presents a l'organització i raonar els motius que les justifiquen, a què donen resposta i quines limitacions tenen.
· Passar d'una cultura punitiva a una capaç de generar confiança en la ciutadania i en els equips. Es posarà atenció, per tant, en les bones pràctiques i els aprenentatges col·lectius.

· Aproximar el dret d'accés a la informació pública als tècnics de la Diputació de Barcelona.
· Obtenir pautes per a l'aplicació del Protocol sobre la gestió interna de les sol·licituds per a l'exercici del dret d'accés a la informació pública.
· Treballar la tramitació d'un expedient de sol·licitud d'accés a la informació pública.

· Conèixer que son les DACI i el procediment per la seva tramitació.
· Conèixer els requeriments i com hem procedir quan hem d'intervenir en els expedient que requereixen la signatura d'una DACI.

· Facilitar eines i recursos per reconèixer els conflictes d'interns.
· Facilitar directrius de com gestionar els conflictes d'interès.

· Sensibilitzar en integritat i valors ètics.
· Conèixer el Canal intern de comunicacions i el seu funcionament.

· Facilitar la incorporació i consolidació de la reflexió ètica en la pràctica diària del servei públic i la presa de decisions.
· Sensibilitzar sobre la necessitat d'identificar i gestionar els dilemes o altres problemàtiques o preocupacions ètiques que sorgeixen en l'entorn professional.
· Acompanyar les servidores i servidors públics en aquest procés de reflexió, aportant una visió externa.

· Facilitar eines i recursos per reconèixer aquests conflictes d'interès.
· Facilitar directrius de com gestionar aquests conflictes d'interès.

· Sensibilitzar sobre els riscos de frau en la gestió pública a la Diputació de Barcelona.
· Facilitar directrius per identificar els riscos de frau i preparar respostes adequades.

· Identificar la informació objecte de transparència activa segons la normativa.
· Donar pautes per a la elaboració i publicació de conjunts de dades en format reutilitzable.
· Fer més comprensible el què publiquem des de les diferents plataformes de difusió de la informació pública.

· Contextualitzar la preocupació pel bon govern i la bona administració a les institucions públiques actuals i el paper de l'ètica pública en aquest nou marc.
· Analitzar el sistema d'integritat institucional de la corporació i els elements que el conformen, així com identificar les obligacions que se'n deriven.
· Identificar les responsabilitats derivades de la gestió del Portal de Transparència corporatiu i de les sol·licituds d'accés a la informació pública corporativa.
· Contribuir al desplegament de la cultura de la sostenibilitat i la responsabilitat social en l'organització.
· Dissenyar estratègies i plans d'acció incorporant eines de governança, transparència i sostenibilitat.