Per poder treballar amb ordre i claredat amb un equip de persones no hi ha millor eina que l'Slack. En aquest vídeo d'una hora t'expliquem les principals eines i avantatges.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
Competències qualitatives transversals
Definició
Fet d'integrar-se, col·laborar i coordinar-se de forma activa en un grup de treball per tal d’assolir els objectius comuns necessaris per a una bona prestació del servei.
La competencia implica ...
Característiques dels grups i equips de treball. Etapes evolutives dels equips de treball.
Rols als equip de treball. El rol del líder.
Conflictes als equips de treball.
Actituds i habilitats personals que afavoreixen o dificulten el treball en equip. Compartir reptes i objectius.
Noves tecnologies aplicades al treball en equip.
Reunions de treball.
Nivells
• Informa els seus companys sobre l'estat de les activitats que porta a terme.
• Col·labora en les reunions i discussions de l'equip (aporta idees, suggeriments, opinions, propostes, etc.).
• Tracta correctament els seus companys.
• Accepta el rol que té dins l’equip sense generar conflictes.
• Es preocupa per conèixer els reptes i/o objectius de l’equip.
• Realitza les tasques que se li assignen dins el grup de treball i n'assoleix els resultats esperats.
• Respon a les sol·licituds d'ajuda de caps i companys i hi col·labora quan cal.
• Accepta les maneres de fer de les persones de l'equip i valora les seves capacitats i aportacions.
• Mostra sensibilitat i respecte davant dels estats d'ànim dels seus companys.
• Participa activament i és constructiu en els reunions: facilita la reflexió i l'anàlisi conjunta, integrant contribucions i punts de vista i consensuant les idees.
• Es corresponsabilitza de les decisions de l’equip.
• Defensa amb convicció les seves opinions davant del grup, però sap cedir amb la finalitat de buscar el consens i de facilitar el treball del grup.
• Anima l'equip a opinar sobre els projectes i a arribar a acords a través de dinàmiques de participació.
• Dóna i demana ajut: manté una actitud oberta vers les idees i experiències dels altres.
• Felicita els altres i reconeix la feina ben feta.
• Dóna suport directe (formatiu, suport, conflictes amb terceres persones, etc.) als altres quan aquest ho necessiten.
• Actua amb decisió per tal de tallar la difusió de comentaris gratuïts dins l'equip.
• Afronta els problemes, els conflictes o les diferències en l'equip amb decisió i optimisme.
• Defensa l'equip davant de comentaris negatius o queixes injustificades.
• Davant de tercers es mostra orgullós del treball de l'equip.
Les formacions o reunions virtuals requereixen d'uns coneixements bàsics dels docents i participants per afavorir la comunicació verbal a través de la càmera. En 2 minuts es destaquen els aspectes més importants a tenir en compte.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Trucs del teletreball
Vídeo de 2 minuts on es mostra els aspectes clau per poder conduir una reunió virtual satisfactòriament: què cal fer abans? que tenir en compte durant? què cal fer després? Diverses orientacions per a una major eficiència.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Trucs del teletreball
Per fer crítiques per a la millora, hem de tenir en compte algunes qüestions que aquest recurs planteja de forma clara en menys de 2'.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Les preguntes són claus per tal de fer un bon acompanyament en els equips de treball. En 2 minuts tens alguns aspectes clau a tenir en compte.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Les reunions virtuals han passat de ser una solució a un problema. La gent es queixa perquè són avorrides o innecessàries. Aprèn a ser més eficient en la conducció de reunions en línia a través d'aquest vídeo.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
Trucs del teletreball
Informar de canvis requereix d'una sèrie de passes que faciliten la comprensió i distribució d'allò que s'ha volgut comunicar. En 2' el vídeo et dóna instruccions de com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
En 2' et donem alguns trucs per poder captar l'atenció dels teus oients en una presentació oral.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Vídeo de 2 minuts on es mostra els aspectes claus a tenir en compte per aconseguir una reunió virtual exitosa: tecnologia, imatge, comunicació, actitud. Algunes pautes bàsiques que milloraran l'experiència.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Trucs del teletreball
Com reps una crítica? En 2' el vídeo et dona pistes per aprofitar-les i fer un creixement professional i personal.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Convocar i planificar una reunió, un cop es té clar que cal fer-ne una i haver fixat els objectius, comporta decidir qui convoca, qui assistirà i el lloc on es realitzarà. Així mateix, en un segon moment s’ha de preveure quins materials haurien de rebre els assistents i en quin moment es repartiran.
Cada reunió és única i irrepetible i l'èxit dependrà, en gran mesura: de la idoneïtat dels objectius que s'estableixin, del temps que s'hi destini i de les habilitats del facilitador i el líder per dirigir-la.
El recurs pretén ser una eina que acompanyi en la preparació idònia de les reunions.
El treball col·laboratiu requereix d'una sèrie d'habilitats que cal conèixer i entrenar. Lluny de ser una mera aplicació d'una sèrie d'eines digitals, cal desenvolupar una sèrie de competències personals i afavorir una estructura de l'organització que el permetin. Entendre alguns conceptes i aprendre algunes tècniques poden ajudar-nos a fer un treball col·laboratiu real, i deixi de ser un eslògan o una declaració de bones intencions.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Les dinàmiques de treball han evolucionat en els últims temps. Moltes organitzacions s'han vist obligades a implantar un model de teletreball i això, malgrat els seus avantatges, dificulta l'organització del treball.
És per això que resulta crucial aprendre a elaborar un informe post-reunió i realitzar el seguiment de les tasques i objectius acordats.
Saber dir "no" no és senzill però sí és necessari. En 2' et suggerim algunes idees per a aconseguir-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
La motivació és un procés voluntari que implica dur a terme una tasca o assolir un objectiu. És una activació d’energia que depèn de la pròpia persona però també de l’entorn que l’envolta. Per tant, hi intervenen factors interns i factors externs.
Les persones que lideren persones i tenen equips sota la seva responsabilitat, necessiten entendre com funcionem les persones i conèixer quines son les fonts de motivació individual. Cal acceptar que tots som diferents i que no a tots ens motiva el mateix, i que el que ens motiva avui probablement no sigui el que ens motivarà demà.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Per convocar una reunió virtual cal tenir en compte alguns factors que la faran més efectiva. En aquest vídeo, en menys de 2 minuts es presenten algunes recomenacions de com aconseguir-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Trucs del teletreball
La videopíndola ofereix diverses idees per poder activar un equip de treball.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
El treball en equip és més important que mai. En un entorn cada cop més globalitzat i complex, les organitzacions han de ser capaces d’adaptar-se ràpidament als canvis i afrontar nous desafiaments. Hem de superar les eines de l’organització del treball, molt enfocades al concepte “mecanicista” de l’organització, i centrar-nos en aquelles pràctiques i actituds del que ha de ser una organització com a sistema.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
Tens un equip nou on la gent no es coneix?Has de dinamitzar reunió d’equip i ningú hi participa?
En 2' et donem algunes idees per aconseguir dinamitzar aquestes situacions.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
Impulsar el treball en equip mitjançant la millora de les relacions interpersonals.
· Impulsar el treball en equip mitjançant la millora de les relacions interpersonals
En acabar l'acció formativa, els participants seran capaços de:
1. Aprofundir en els aspectes clau vinculats al treball col·laboratiu entès com a canvi cultural.
2. Fer una revisió a nivell personal de tots els aspectes que influeixen en la qualitat del treball col·laboratiu.
3. Utilitzar instruments i eines que afavoreixen el treball col·laboratiu, tant a nivell personal com d'equips de treball.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs una metodologia fàcil i entenedora que et permeti afrontar amb garanties els conflictes que es generen, en especial, en l'ambient laboral.
· Incentivar la participació, la cooperació i la cohesió interna orientades a la consecució d'objectius.
· Conèixer les característiques del treball en equip, en xarxa i relacional. Conèixer les principals habilitats per aprendre a treballar en equip. Aconseguir la cooperació, el consens i el compromís.
· Promoure l'ús de tècniques i mètodes que facin més eficient la relació amb els seus superiors, i amb els iguals.