Vés al contingut
Logo Diputació
LOGO CRAF
Menú principal
  • Recursos i accions
  • Itineraris formatius
  • Diccionari de competències
  • Recursos i accions
  • Itineraris formatius
  • Diccionari de competències

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Diccionari de competències
Direcció de persones

Competències qualitatives de funció directiva

Definició

Gestió d'equips de persones per aconseguir que la feina es realitzi de manera efectiva i que els col·laboradors contribueixin a la consecució dels objectius de la unitat.

La competencia implica ...
Funcions i rols a desenvolupar per un comandament o directiu a l'Administració pública.
Estils directius en el comandament de persones.
Funcionament bàsic dels grups humans en un entorn de treball.
Comprensió interpersonal en la gestió de col·laboradors.
Tècniques de resolució de conflictes.
Elements que determinen un clima de treball sa i productiu.
Metodologies d'avaluació de l'acompliment dels col·laboradors.
Gestió de les pròpies emocions en la direcció de persones.
Nivells
Description
Dóna als col·laboradors ordres i instruccions de treball clares i detallades; els informa dels procediments que cal seguir i dels resultats esperats en termes qualitat, quantitat i terminis; aprofita per oferir suport i alhora demana l'opinió.
Level
1
Tasks
· Explica el perquè dels objectius de treball i dels requeriments de temps, qualitat, etc., que han de reunir els productes de treball.
· Dóna instruccions de treball detallades: els col·laboradors coneixen quina és la utilitat de la seva feina i quines són les prioritats; informa dels nivells tècnics i de qualitat que han de reunir les tasques encomanades, etc.
· Manté una relació correcta amb els seus col·laboradors i els seus superiors.
· Utilitza sistemes de reunions periòdiques o altres mètodes planificats per informar i guiar l'equip.
Description
Organitza les tasques en funció de les càrregues de treball i del potencial dels seus col·laboradors, tot mantenint un clima de treball positiu i estable.
Level
2
Tasks
· Comunica els objectius de la unitat o de l'equip de treball estimulant la intervenció dels seus col·laboradors.
· Defineix els marcs de responsabilitats funcionals i la responsabilitat del seu equip.
· Organitza i defineix els processos de treball a la seva unitat-equip.
· Clarifica i analitza, amb les persones de l'equip de treball, els nivells d'importància de les tasques i els objectius que han d'assolir.
· Felicita als seus col·laboradors per la feina ben feta.
· Avalua objectivament la tasca dels seus col·laboradors d'acord amb les orientacions i els criteris corporatius.
Description
Dirigeix adaptant el seu estil directiu a la situació i a la maduresa i experiència dels seus col·laboradors.
Level
4
Tasks
· Sap identificar les competències que han de reunir els integrants d'un equip que ha d'abordar un determinat projecte.
· Delega àmpliament funcions i responsabilitats en els seus col·laboradors.
· Defineix els objectius finals i no tant el procés.
· Anima els seus col·laboradors que plantegin noves idees i que participin en el procés de presa de decisions.
· Aporta visió estratègica a l'actuació del seu equip.
Description
Demana un rendiment alt i la implicació dels col·laboradors, amb accions, múltiples i oportunes per facilitar-lo; actuant decididament davant de problemes o situacions que puguin posar en perill la productivitat de la unitat.
Level
3
Tasks
· Estableix clarament les línies de treball i de comportament dels seus col·laboradors.
· Aborda de manera decidida problemes en el rendiment dels seus col·laboradors i pren les decisions (d'ajut --formació, tutela, etc.-- o disciplinàries) oportunes.
· És constructiu davant del conflicte: no cerca culpables sinó solucions.
· Ofereix un clima de confiança, suport i seguretat en el grup.
· Defensa, davant dels seus iguals, les maneres de fer i ser dels seus col·laboradors. Protegeix l'equip i la seva reputació.

17 recursos i/o accions formatives relacionades

Cuadricula Listado

14 Recursos formatius

Com comunicar bé a càmera
Comunicacions en públic
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Com conduir amb èxit reunions virtuals
Organització del treball. Equips
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Com fer reunions virtuals efectives
Organització del treball. Equips
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Conducció de reunions
Organització del treball. Equips
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Càpsula: Lideratge en contextos de treball a distància
Organització del treball. Lideratge
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Càpsula: el procés d'assignació d'activitat
Organització del treball. Lideratge
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Elements emocionals en la direcció de persones
Organització del treball. Lideratge
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Funcions i rols de la funció dels llocs de comandament
Organització del treball. Lideratge
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Gestió d'informes i comunicacions post-reunions
Organització del treball. Equips
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Habilitats directives. Gestió d'equips
Organització del treball. Lideratge
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Lideratge i supervisió d'activitats i tasques a través de la comunicació conscient, la gestió de les emocions i la bona retroacció
Organització del treball. Lideratge
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Organitza una reunió virtual en 5 passes
Organització del treball. Equips
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Qualitat en els equips de treball: mecanismes de millora contínua
Organització del treball. Equips
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Resolució de conflictes en l'equip de treball
Organització del treball. Equips
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació

3 Accions formatives del baf

Gestió de l'estrès i control emocional per a direccions de biblioteques
Presencial
16.00h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Gestió de l'estrès i control emocional per a direccions de biblioteques
Videoformació + en línia
16.00h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Habilitats directives per a les direccions de biblioteca: gestió d'equips
Videoformació
16.00h
Gerència de Serveis de Biblioteques

Direcció de Serveis de Formació

Travessera de les Corts, 135.

Recinte de la Maternitat - Pavelló Mestral (3a planta).

08028 Barcelona | Tel. 934 049 300

Contacte

Accessibilitat

Logo Diputació