Vídeo de 2 minuts on es mostren trucs, consells i pautes bàsiques per utilitzar de forma eficient el correu electrònic.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Competències tècniques transversals
Definició
Utilitzar de manera àgil i eficient les aplicacions bàsiques de tractament de la informació (text, dades, imatges, etc.) i les eines de comunicació en entorns digitals de treball (correu electrònic, dispositius electrònics, etc.), tenint en compte criteris d’identitat digital, de drets i deures en l’ús de dades i imatges, etc.
La competencia implica ...
Eines generalistes de tractament d’imatge digital (ús d’aplicacions bàsiques d’edició d’imatge, coneixements bàsics d’imatge digital, elaboració d’infografies, etc.)
Eines bàsiques de comunicació en l’entorn virtual (correu electrònic, entorn web, ús de dispositius electrònics, aplicacions genèriques de treball col·laboratiu.
Aplicatius bàsics de consulta i tractament de la informació geogràfica (elaboració de mapes temàtics, consultes i localitzadors, etc).
Eines bàsiques d’elaboració de materials formatius i informatius (formawiki, recursos per videotutorials, etc).
Nivells
Aquest material t'ajudarà a crear una plantilla, conèixer els diferents models de plantilla existents i veure la protecció dels fulls de càlcul i els llibres.
MS-Office2010.Excel.N2
Com utilitzar els patrons per tal de fer les presentacions seguint les opcions de format definides per l'organització. Aquesta eina, una vegada està definida, et permet aplicar el format en totes les diapositives que conformen la presentació.
MS-Office2010.PowerPoint.N2
Aquest material t'ensenyarà com fer presentacions amb animacions i així dotar-les de dinamisme i riquesa visual.
MS-Office2010.PowerPoint.N2
L'Outlook és més que un programa per enviar i rebre correus electrònics. En aquest recurs d'una hora aprendràs trucs i dreceres que mai havies imaginat.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
En aquest material es tracten els elements de dibuix que pots inserir a qualsevol diapositiva. També veuràs com treballar amb el WordArt.
MS-Office2010.PowerPoint.N1
Eines gràfiques de l'Ms Word, tant les bàsiques de dibuix i imatges, com les que permeten inserir objectes externs (gràfics, organigrames i diagrames) a l'Ms Word.
MS-Office2010.Word.N1
Realitzar un conjunt d’accions amb un sol clic, mostrar uns registres resultat d’una consulta des d'un formulari, etc. són diferents accions sota el concepte de macro. En aquest tema es definirà el concepte, es detallarà la usabilitat i es treballaran diferents exemples d’aplicació.
MS-Office2010.Access.N2
Aquest material et mostrarà com utilitzar les macros, és a dir, com automatitzar accions repetitives dins d'un mateix document.
MS-Office2010.Word.N2
El material et mostrarà com treballar amb les macros (automatització d'accions) i com personalitzar-les a l'entorn (assignar botons, seqüència de tecles o barra de menús).
MS-Office2010.Excel.N2
Amb l'evolució d'Internet i les xarxes socials, existeix un important nombre de riscos vinculats a la nostra privacitat. Entre els principals es troben la revelació de dades personals, la suplantació d'identitat o les amenaces i coaccions.
Aquest recurs pretén donar eines per a utilitzar les nostres xarxes d'una manera segura.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Mostra com treballar amb l'eina de subtotals (càlculs de resum d'una base de dades). També t'ensenyarà a treballar les diferents funcions de bases de dades.
MS-Office2010.Excel.N2
L'alfabetització digital implica navegar,cercar i filtrar dades, informació i contingut digital, però també avaluar els resultats i gestionar-los. El recurs identifica els conceptes bàsics que ens cal conèixer i explica les eines i estratègies necessàries perquè el resultat d'aquestes cerques siguin satisfactoris i fiables.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
En aquest recurs et proporcionarem consells i informació útil perquè coneguis els riscos i milloris la ciberseguretat en el teu àmbit laboral i personal, així com els aspectes específics per a la Diputació de Barcelona.
Fer que ens segueixin a “X” és essencial per a la visibilitat i l’èxit a les xarxes socials. Aquí tens deu trucs per aconseguir-ho!
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024
Ets una persona informada o sobreinformada? T'has parat mai a pensar com afecta la quantitat d'informació que reps al cap del dia i com la utilitzes? Creus que ho fas bé? En aquesta classe magistral per part de l'Adrià Caballero descobriràs eines, recursos i rutines perquè la informació no es converteixi en infoxicació.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
En aquest material veuràs l'eina de combinar correspondència, és a dir, t'ensenyarà a generar documents (carta personalitzada) combinats a partir d'un model principal (carta) i una llista de dades (base de dades).
MS-Office2010.Word.N2
Accedeixes amb la mateixa contrasenya a totes les teves aplicacions? Ves amb compte i mira't la videopíndola!
El material t'ajudarà a, mitjançant les taules, i sobretot les consultes, a generar informes (llistats de dades específiques de la base de dades) per fer impressions posteriorment.
MS-Office2010.Access.N1
En aquest material es treballaran els formularis (creats amb assistent i els diferents tipus d'autoformularis) i les macros (accions més emprades).
MS-Office2010.Access.N1
Aprèn a crear vídeos formatius i compartir-los amb el teu alumnat amb l’ajuda d’un mòbil, un ordinador i algunes eines fàcils d’aconseguir.
A través de sis capítols analitzarem totes les passes per a produir un vídeo formatiu des del guió fins a l’edició; coneixerem i analitzarem algunes eines que podem utilitzar i donarem alguns consells i directrius per millorar la qualitat de les nostres produccions.
Veuràs com crear una base de dades, tant manualment com amb formularis, així com ordenar dades i les diferents maneres de filtrar-les.
MS-Office2010.Excel.N1
Aquest material t'ensenyarà a crear índexs automàtics, així com taules de contingut, marcadors i hipervincles, títols, taules d'il·lustracions i referències creuades.
MS-Office2010.Word.N2
En 2 minuts t'expliquem el Què? Qui? Com? del 'Phishing' (Suplantació d'identitat).
La tecnologia està canviant ràpidament la manera en què vivim, treballem i interactuem. Les intel·ligències artificials (IA), amb la seva capacitat per aprendre, es troben al capdavant d’aquesta revolució. Com a treballadors públics, ens és crucial comprendre com les IA poden afectar com treballem i millorar els serveis que oferim. Així, també podrem guiar la nostra societat cap a un futur on les IA s’utilitzin de manera responsable i ètica.
L'objectiu d'aquest recurs és proporcionar una base sòlida que ajudi a comprendre els conceptes clau de les IA i a identificar oportunitats d’aplicació d’aquestes tecnologies en el nostre entorn professional.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024
No piquis amb el 'Phishing', o el que ve a ser el mateix: no caiguis al parany dels missatges fraudulents. Descobreix-los aquí!
En aquest contingut podràs veure els diferents informe avançats, en aquest cas, utilitzant les macros.
MS-Office2010.Access.N2
Com dissenyar formularis segons les necessitats de l’usuari, conèixer les opcions avançades de creació, definir camps calculats, definir propietats generals del formulari i definir accions automatitzades.
MS-Office2010.Access.N2
Amb aquest material treballaràs els conceptes de format de text, paràgraf i pàgina per tal de configurar els documents segons les teves necessitats. També s'introdueix el concepte de secció (divisió del document en diferents apartats) i el concepte i ús de les tabulacions per poder ubicar informació dins d'un document sense necessitat d'utilitzar les taules.
MS-Office2010.Word.N1
Com donar format a la teva presentació per mitjà de les opcions de format general: disseny, color de fons, combinació de colors, etc. i fer-la més atractiva als ulls del públic que la veurà.
MS-Office2010.PowerPoint.N1
El núvol és un dels conceptes que pertany a una realitat digital ja consolidada, tant en l’àmbit personal com en el professional. Qui més qui menys ha escoltat expressions com “Treballar al núvol” o “Pujar documents al núvol”. Però, què significa exactament això? Què vol dir “pujar alguna cosa al núvol”? On és aquest “núvol”? Per què podem utilitzar-lo?
Sovint no sabem, o no som conscients, on perdem la major part del nostre temps. Segur que, en moltes ocasions, has arribat al final d’una jornada de feina amb aquella sensació una mica desagradable de no haver parat ni un sol moment i, en canvi, no haver avançat gens ni mica en assumptes que són importants. Coneixerem algunes eines tecnològiques que ens poden ajudar amb la gestió del temps, plantant cara així a l’estrès i l’ansietat i recuperant temps per a nosaltres, per invertir-lo en allò que realment volem.
Quan parlem de transformació i de canvi en aquest àmbit ens referim a l’aparició de nous actors, com les propostes sorgides del moviment del programari lliure. També a la forma d’utilitzar-les de forma col·laborativa, en equip. I aquí, Google té molt a dir amb el seu conjunt d’aplicacions ofimàtiques Google Docs.
En aquest pòdcast farem referència a tres de les eines ofimàtiques que ens ofereix Google: el processador de textos (Google Docs), el full de càlcul (Google Sheets) i l’aplicació per fer presentacions (Google Slides).
Actualment, fem fotos a gairebé tot. Molt lluny queden aquells dies en els que el número de dispars quedava limitat a la capacitat del carret: 12, 24 ó 36.
Tornem al concepte del núvol i concretament en aquesta peça, de Google Photos, una de les aplicacions amb versió gratuïta més popular per guardar, compartir i organitzar una gran quantitat d’imatges: fotos i vídeos.
Google Calendar s’ha convertit en una de les aplicacions de referència quant a organització personal.
Algunes de les claus del seu èxit és la simplicitat i facilitat d’ús, dues característiques que també trobem en la majoria de solucions de Google. Una vegada més hem de fer referència al concepte de núvol. I és que els esdeveniments creats i gestionats amb Google Calendar es guarden en línia. Això significa que el calendari es pot gestionar des de diversos dispositius de forma simultània. L’única cosa que necessitem és una connexió a internet.
La primera xarxa social d’ús massiu va ser Facebook. Després van venir X (Twitter) i Instagram. I ara, estan irrompent amb força xarxes com TikTok i Twitch. La primera està basada en vídeos de curta durada i, la segona, és una plataforma que permet la retransmissió d’esdeveniments en directe.
En aquest pòdcast d’Audioformació farem una aproximació a aquestes dues plataformes que estan de moda entre els més joves.
La gestió de les xarxes socials és un element clau per a l'administració pública. D'una banda, permet arribar a persones que ens queden més llunyanes i fer-ho de forma més segmentada. D'altra, és una peça clau en la voluntat de govern obert. Els conceptes de transparència, participació i col·laboració han evolucionat i crescut amb les possibilitats que aquestes xarxes ens ofereixen i, de ben segur, seguirant fent-ho.
Sovint, però, els professionals que s'han d'encarregar de la gestió de les xarxes (els Community Manager) no tenen una formació especifica en el seu maneig.
Aquest material pretén ser una eina que faciliti un coneixement bàsic per poder-se iniciar en aquest tema.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
El material et donarà les pautes per saber utilitzar, en una base de dades, les taules i conèixer la seva estructura (camps i registres).
MS-Office2010.Access.N1
Els videotutorials són una eina didàctica capaç de presentar els continguts de forma clara i concisa; a més, s’adapten al ritme d’aprenentatge de cada persona, ja que permeten avançar, retrocedir o repetir una informació tantes vegades com es vulgui.
Per poder elaborar un bon videotutorial, primer de tot cal tenir clar el missatge que es vol transmetre i el públic al qual va dirigit. Per tant, és important tenir preparat un guió que ens marqui els passos que haurem de seguir abans de començar la gravació.
L’objectiu d’aquest document és proporcionar coneixements teòrics i pràctics que afavoreixin la ideació, el disseny i la creació d’un guió per a la correcta realització d’un videotutorial.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Aquest és un recurs on mostrem les característiques més importants de les imatges digitals i la seva importància en l’ús de les eines informàtiques.
S’expliquen els diferents tipus d’imatges que hi ha i es presenten els conceptes tècnics que cal tenir en compte en el seu tractament.
Conté 5 blocs: tipus d’imatge, conceptes bàsics, resolució, colors, pes i formats gràfics.
La finalitat és aprendre a modificar aquests paràmetres des de les eines informàtiques.
Aquest material t'ajudarà a fer numeracions (números, lletres o personalitzades) i pics. També veuràs com crear índexs amb diferents nivells.
MS-Office2010.Word.N1
Posa barreres als ciberatacs! En aquesta videopíndola descobriràs com es fa.
Com fer les consultes d'acció i altres consultes avançades que permeten una millor explotació d'una base de dades.
MS-Office2010.Access.N2
Com crear consultes i com establir criteris als diferents camps continguts a les consultes.
MS-Office2010.Access.N1
T'expliquem els trucs gairebé infal·libles per crear contrasenyes segures.
Presentem un recurs amb 9 videotutorials d'ajuda tècnica. Et seran útils quan estiguis utilitzant aules virtuals de Formadiba, l'entorn de formació virtual de la Diputació de Barcelona (DiBa) basat en Moodle.
Aquests videotutorials s'adrecen a tots els usuaris de Formadiba, especialment als participants que entren a l'entorn amb el rol d'alumne.
Per definir, saber estructurar i saber crear un conjunt d’accions dins d’una base dades, cal conèixer les opcions de creació de macros i submacros. En aquesta unitat es treballen aquests dos conceptes.
MS-Office2010.Access.N2
Aquest material et mostrarà les funcions bàsiques de treball amb fulls de càlcul, des de les més simples (suma i autosuma) a les més complexes i elaborades (funcions lògiques).
MS-Office2010.Excel.N1
En aquest material es mostraran les funcions avançades del Ms Excel: data i hora, estadístiques, recerques, referències, funcions lògiques avançades, entre d'altres funcions.
MS-Office2010.Excel.N2
La Direcció de Serveis de Formació, en col·laboració amb la Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius, ha adquirit llicències ‘business’ de la plataforma Zoom amb l’objectiu de donar cobertura a totes aquelles accions formatives que es vulguin impartir mitjançant aquest sistema.
En aquesta guia s’ha recollit les principals funcionalitats que permet la plataforma i les principals instruccions d’ús des de quatres perspectives: l’usuari, el docent, l’amfitrió i l’administrador.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Com importar dades des de fitxers externs a la base de dades, i com exportar dades des de la base de dades cap a altres fitxers externs amb les diferents eines d'Ms Access.
MS-Office2010.Access.N2
Aquest material t'ajudarà a conèixer les opcions d'impressió, tant en la mida estàndard de paper A4 com d'altres mides. Veuràs també com utilitzar l'eina de combinar correspondència.
MS-Office2010.Word.N1
Treballaràs les opcions d'impressió de fulls de càlcul (configuració de pàgina, vista preliminar, àrees d'impressió, etc.) i llibres de càlcul.
MS-Office2010.Excel.N1
En aquest material treballaràs les diferents opcions de configuració així com veuràs les diferents maneres d’impressió de documents, de notes, de diapositiva o impressió en vista esquema.
MS-Office2010.PowerPoint.N1
Al material es treballen les accions bàsiques d’un gestor de correu electrònic (Outlook). Et mostrarà com enviar missatges i rebre’ls amb eficàcia, com enviar adjunts, definir les configuracions mínimes del correu (signatures, tipologia de lletra, etc. ), entre d'altres temes.
MS-Office2010.Outlook
En aquest material es tracten els càlculs i les referències (repetició de càlculs).
MS-Office2010.Excel.N1
Sigues perspicaç i avança't per deixar fora de combat el correu brossa.
El material t'ensenyarà com treballar amb les llistes de contactes i com organitzar el calendari i l'agenda. Enviar emails de manera ràpida a un conjunt de contactes emmagatzemats i fer convocatòries de reunions mitjançant el calendari.
MS-Office2010.Outlook
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com activar/desactivar l'àudio i el vídeo durant una reunió de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com activar els subtítols en directe durant una reunió de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com afegir un contacte als preferits de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com ancorar un contacte a l'històric de xat de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com canviar el fons de la càmera durant una reunió de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com canviar el zoom de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com canviar l'estat de presència de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com canviar la llengua de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com canviar el rol d'assistent a presentador a una reunió de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com cercar ajuda a Teams.
Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com cercar missatges, contactes i arxius a Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com compartir la pantalla durant una reunió de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com compartir una pissarra durant la reunió de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com compartir una presentació de PowerPoint durant una reunió de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com configurar Teams en mode fosc. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com configurar l'àudio i el vídeo de Teams i fer una trucada de prova. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com crear una reunió de Teams des d'Outlook. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com definir un missatge d'estat a Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer les dreceres de teclat de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com emfatitzar un missatge de xat de Teams usant emoticones, gifs animats i adhesius. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com enregistrar una reunió de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com enviar un elogi en un xat de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com escriure un missatge de xat urgent a Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com establir excepcions per a l'estat "No molesteu" de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com establir l'estat "No molesteu" de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com iniciar un xat amb un o diversos contactes de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com mostrar la conversa d'una reunió de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com obrir un xat en una finestra independent de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com prendre notes durant una reunió de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquesta videopíndola et permetrà conèixer com transformar un xat en una trucada o una videotrucada de Teams. Col·lecció "Videopíndoles de Microsoft 365"
Aquest material et mostrarà altres opcions a tenir en compte a l'hora de finalitzar una presentació: revisió final, protecció de canvis i la projecció des de qualsevol ordinador.
MS-Office2010.PowerPoint.N2
Aquesta píndola, a banda de repassar com compartir, publicar o enviar el calendari et permetrà conèixer el procés per compartir contactes i tasques.
MS-Office2010.Outlook
Aquest material t'ajudarà a utilitzar les taules: com crear-les, com aplicar els diferents formats, com canviar el camp d'ordenació, fer càlculs, etc.
MS-Office2010.Word.N2
Veuràs com personalitzar els gràfics i les diferents opcions per configurar-los. També com fer gràfics combinats.
MS-Office2010.Excel.N2
Actualment, a Internet podem trobar molta informació i feta per persones molt diverses. Però, com que n'hi ha tanta, sovint es fa difícil trobar els continguts que realment poden aportar valor.
Per això, entre tot aquest caos, cal saber estratègies que ens permetin localitzar informació rellevant per a nosaltres i per compartir.
I és aquí on trobem la 'Cura de continguts', una estratègia que ens ajudarà a posar ordre en aquest caos d'informació que trobem a Internet.
L'entorn de treball digitalitzat facilita l'organització dels materials a desar però cal tenir uns criteris previs. D'altra manera, pot ser dificil localitzar documents que fa temps que no consultem, documentació compartida, etc. L’objectiu d’aquest material és oferir els criteris i instruments necessaris per fer-nos capaços d'organitzar de manera eficient els continguts digitals propis (
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Es mostren diferents procediments d’organització que facilitaran la tasca diària. Algunes de les eines que es treballen són la de l’organitzador, la de classificació d’elements de correu, la de gestió de marques de seguiment, entre d'altres.
MS-Office2010.Outlook
Treballaràs els conceptes de creació de taules, la combinació de cel·les dins les taules i la inserció i eliminació de cel·les, files i columnes.
MS-Office2010.Word.N1
En 2 minuts alguns trucs per poder gravar les teves presentacions amb èxit.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Trucs del teletreball
Aquest recurs és un recull de videotutorials que pretén donar pautes sobre els conceptes tècnics de les imatges digitals i preparar-les correctament segons el mitjà final a utilitzar.
Treballaràs les següents eines: plantilles (patrons de documents) i formularis (recollida d'informació).
MS-Office2010.Word.N2
Aquest recurs et posarà al dia sobre com editar i produir vídeos per a plataformes digitals. Ofereix coneixements bàsics sobre el món audiovisual, els tipus de vídeo i consells per enregistrar-los, sobre eines i aplicacions i sobre la publicació i difusió de vídeos.
En el món digital cal que t'iidentifiquis de manera segura. Aquí hi trobaràs 4 recomanacions
En 2 minuts t'expliquem el Què? Qui? Com? del 'Malware' (programari maliciós).
En 2 minuts t'expliquem el Què? Qui? Com? del 'Ransomware' (Segrest d'informació).
Existeixen moltes eines que faciliten que puguem fer reunions, xerrades, formacions, grups de treball, ... sense estar presencialment junts. L' eina de videoconferència que seleccionem jugarà un paper important en l'èxit de la trobada.
Aquest recull és una selecció d'algunes de les plataformes que ofereixen aquesta possibilitat. Es comenta, en cada cas, els aspectes tècnics i les prestacions més rellevants per potenciar una lectura més rica.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Trucs del teletreball
Avui en dia disposem de tecnologies assequibles i econòmiques que ens permeten generar i distribuir continguts audiovisuals amb molta facilitat; ja no és necessari disposar de grans mitjans per a elaborar aquestes petites produccions i això representa una gran oportunitat.
Aquest recurs recull els diferents aspectes a tenir en compte per a enregistrar, produir i publicar un vídeo a Internet.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Quins continguts són aptes per ser publicats a les xarxes socials? Que cal tenir en compte per fer-ho? En 2' i 10 tips te'n fem 5 cèntims.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Quina mena d'informació és més apta per publicar en Reels? I quina en TikTok? En 2' t'ajudem a triar.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
Aprendrem a definir una base de dades a partir de la relació entre diferents taules i veure la importància de què aquestes taules continguin informació relacionada per donar coherència a la base de dades.
MS-Office2010.Access.N1
Aquest material t'ajudarà a crear i personalitzar els gràfics. Veuràs també els diferents tipus: gràfics de barres, gràfics de columnes i gràfics circulars.
MS-Office2010.Excel.N1
Aquest material et mostrarà dues eines que permeten la resolució d’hipòtesi: el Buscar objectiu i el Solver. La primera permet solucionar equacions d'un únic grau, la segona ajuda a solucionar equacions de més d'una grau amb restriccions.
MS-Office2010.Excel.N2
Treballar amb eines de revisió del document: correcció, autocorrecció i definició de l'idioma del document.
MS-Office2010.Word.N1
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial es mostren una sèrie de casos d’ús a resoldre amb el SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial veurem com editar la informació geogràfica del SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial aprendrem com convertir un arxiu Excel de coordenades a altres sistemes de referència.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial aprendrem a geocodificar una adreça i un arxiu Excel d’adreces.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial explorarem les funcionalitats de la guia de carrers del SITMUN i aprendrem com obtenir un plànol amb un índex de carrers.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial veurem les opcions d’impressió del SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial veurem com obtenir informació alfanumèrica del mapa, com cercar i localitzar elements i obtenir les seves coordenades.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial estudiarem les possibilitats que ofereix el SITMUN per a la confecció de mapes temàtics.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial explicarem com visualitzar capes al mapa mitjançant l’arbre de capes. També aprendrem a navegar pel mapa amb les eines de visualització.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquesta guia es mostra com accedir al Sistema d’Informació Territorial Municipal (SITMUN), com examinar la seva interfície i s’expliquen dos conceptes importants: l’escala de visualització del mapa i el sistema de coordenades.
Aquest recurs forma part d'una col·lecció on s'expliquen les diferents funcionalitats de l'eina SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial aprendrem a cercar i localitzar llocs d’interès amb el nomenclàtor del SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial veurem com podem extreure informació geogràfica del SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial veurem les eines d’anàlisi del SITMUN: les mesures, la selecció, la intersecció i el buffer.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial explicarem com visualitzar capes externes al SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial aprendrem que són les metadades, com accedir al catàleg de metadades del SITMUN i com buscar metadades.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial aprendrem que és un geoportal IDE local, la seva interfície i com integrar-lo al Web municipal.
Els 6 mòduls del recurs, d'entre 1:30 i 2,30 hores, van des de la definició de la disciplina i el seu ús, per entrar en les fases que la configuren: la cerca d'informació, la cerca a les xarxes socials, la selecció d'informació, l'adaptació de la informació seleccionada a ls nostres objectius i la difusió i compartició de la mateixa. Els continguts teòrics de cada mòdul, que es presenten en formats variats, conclouen en petits exercicis que ajuden a consolidar els aprenentatges més bàsics.
Aquí treballaràs les tasques, les notes i el diari, com elements per a gestionar treballs pendents per realitzar, recordatoris i registre d’accions.
MS-Office2010.Outlook
Aquest material et permetrà veure i treballar el concepte de taula dinàmica, a més, com moure, afegir, modificar i eliminar camps, com modificar les propietats dels camps, com agrupar i desagrupar les dades dins la taula i com modificar els resultats obtinguts entre d'altres aspectes.
MS-Office2010.Excel.N2
Treballaràs amb els diferents tipus de diapositives de manera que et permeti fer presentacions ben estructurades i entenedores.
MS-Office2010.PowerPoint.N1
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024
Com i on has d'escollir imatges lliures? Què has de tenir en compte?
Aplicar formats als documents i modificar l'aparença dels diferents paràgrafs dins d'un document (columnes i estils).
MS-Office2010.Word.N1
En aquest material veuràs la validació de dades, llistes desplegables i l'auditoria de fórmules (cercador d'errors a funcions ja introduïdes).
MS-Office2010.Excel.N1
Triar a qui seguir i com seguir-lo és una de les tasques més importants dels responsables de xarxes institucionals. En 2' aprèn a fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024
Descobreix els millors moments per publicar a les xarxes socials, inclòs Facebook, Instagram i ‘X’. Planifica les teves publicacions segons els hàbits del teu públic.
Com utilitzar les plantilles per agilitzar el treball de creació de presentacions seguint un mateix disseny i format preestablert per a totes les diapositives.
MS-Office2010.PowerPoint.N2
· Capacitar als treballadors i treballadores en la creació i gestió d'expedients.
· Conèixer el model d'administració digital eDiba.
· Capacitar als treballadors i treballadores en la signatura de documents.
· Capacitar als treballadors i treballadores en la consulta de documents en l'expedient.
· Conèixer què és la Seu electrònica, quins són els seus usos i requeriments.
· Capacitar als treballadors i treballadores en la consulta de documents registrats d'entrada.
· Capacitar als treballadors i treballadores en la incorporació o modificació d'un tràmit a la seu electrònica.
· Capacitar als treballadors i treballadores en la gestió de les sol·licituds derivades dels tràmits.
· Migrar d'ArcGis 10* a l'entorn ArcGis Pro, utilitzant diferents fonts de dades ràster i vector.
· Adequar el nostre comportament al dels altres amb una major seguretat.
· Aprendre a dir no amb responsabilitat i sense culpabilitat.
· Formular peticions de manera positiva.
· Fer una crítica constructiva.
Conèixer i aplicar exercicis per relaxar l'estat general i concretament el dels ulls.
Conèixer i aplicar exercicis per relaxar l'estat general i concretament el dels ulls.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs a utilitzar les xarxes socials d'una manera segura.
· Conèixer i adquirir bones pràctiques en ciberseguretat per millorar la gestió de les xarxes socials corporatibes.
En aquest microcurs s'obtindran consells i informació útil per conèixer els riscos i millorar la seguretat en l'àmbit laboral i personal, així com els aspectes que els empleats de la Diputació de Barcelona han de tenir en compte.
· Ser conscient de la necessitat de protegir-se i prendre mesures per millorar la seguretat a Internet.
· Conèixer les mesures de ciberseguretat en les pràctiques personals i laborals més habituals.
· Aplicar mesures de seguretat bàsiques al lloc de treball vetllant per la protecció de dades i regulant els accessos a la informació.
· Conèixer les amenaces més habituals en matèria de ciberseguretat.
· Saber com actuar davant les amenaces o incidències de seguretat.
· Sensibilitzar a les persones participants vers la importància de garantir la seguretat al voltant d'internet.
· Donar a conèixer els principals riscos i l'impacte i les conseqüències tant per la mateixa persona com per l'organització.
· Adquirir un esperit crític per detectar i evitar les fake news.
· Desenvolupar la nostra capacitat de filtrar la informació.
· Tenir una dieta informativa més rica i productiva.
· Entendre l'interès de molts mitjans i comptes de xarxes socials en difondre mitges veritats.
· Entendre la importància d'adquirir competències digitals per millorar en el nostre àmbit personal i professional.
· Conèixer les 6 competències que hem d'adquirir i pautes per dur-les a terme.
En acabar l'acció formativa, els participants seran capaços de:
· Conèixer les recomanacions generals per l'enregistrament d'un videotutorial.
· Elaborar la planificació i el guió del videotutorial.
· Utilitzar el programa de captura de vídeo de la pantalla de l'ordinador i de l'editor de vídeos.
· Produir un videotutorial funcional.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs a crear vídeos formatius i compartir-los amb l'ajuda d'un mòbil, un ordinador i algunes eines fàcils d'aconseguir.
En acabar l'acció formativa, els participants seran capaços de:
· Identificar els fonaments bàsics del disseny per a l'elaboració de materials de difusió.
· Adquirir nocions bàsiques i operatives de composició, d'organització de la informació, l'ús de les imatges i la tipografia o quins recursos gràfics tenen els canals de comunicació digital.
· Crear un material de difusió amb eines o aplicacions en línia per a la seva publicació en un canal digital.
· Identificar les tecnologies emergents més populars.
· Diferenciar les particularitats de les diferents tecnologies.
· Conèixer algunes aplicacions o usos de les tecnologies emergents.
· Aprendre què és el podcasting
· Descobrir les possibilitats del pòdcast com a eina de difusió, divulgació i sensibilització
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs els coneixements teòrics i pràctics que afavoreixin la ideació, el disseny i la creació d'un guió per a la correcta realització d'un videotutorial.
· Aprendre el procés de cerca efectiva d'informació a Internet
· Conèixer les fonts d'informació a Internet i quines tipologies existeixen
· Emprar les fonts de subscripció i els marcadors socials a internet
· Obtenir informació d'interès mitjançant diversos sistemes (buscadors, fòrums, blocs, xarxes socials...)
· Descobrir els diferents espais que permeten la comunicació i l'intercanvi d'idees i d'informació entre els usuaris.
· Explorar els sistemes de sindicació i aprendre com s'utilitzen els marcadors socials
GENERAL
· Ser capaç d'elaborar i exportar materials formatius a través de l'eina corporativa Formawiki.
ESPECÍFICS
· Conèixer l'estructura i funcionalitats principals del Formawiki.
· Crear i modificar peces de contingut adreçades a la formació amb l'eina Formawiki.
· Incorporar elements externs i donar format al contingut amb opcions avançades.
· Exportar i publicar els continguts generats al Formawiki.
· Gestionar i recuperar diferents versions del document que tenim al nostre abast en la reconversió.
GENERAL
· Ser capaç d'elaborar i exportar materials formatius a través de l'eina corporativa Formawiki.
ESPECÍFICS
· Conèixer l'estructura i funcionalitats principals del Formawiki.
· Crear i modificar peces de contingut adreçades a la formació amb l'eina Formawiki.
· Incorporar elements externs i donar format al contingut amb opcions avançades.
· Exportar i publicar els continguts generats al Formawiki.
· Gestionar i recuperar diferents versions del document que tenim al nostre abast en la reconversió.
Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de l'eina de gestió de continguts web Liferay.
· Conèixer els conceptes bàsics de la intel·ligència artificial generativa
· Conèixer diversos usos de la IA generativa
· Conèixer el funcionament de diferents eines que utilitzen IA
· Entendre tant els avantatges com també els desafiaments ètics de la IA
Conèixer els conceptes bàsics relacionats amb el disseny digital: color, forma, tipografia, llenç, resolució,...
Identificar solucions i recursos que puguin ajudar-nos a desenvolupar dissenys digitals, segons l'objectiu i el canal.
Proporcionar els conceptes claus relacionats amb la fotografia digital.
Identificar solucions i recursos digitals que puguin ajudar-nos a millorar les nostres fotos o a modificar-les substancialment.
Donar pistes sobre les possibilitats que hi ha darrere dels programes de retoc digital.
Conèixer els conceptes bàsics relacionats amb el desenvolupament de gràfics i infografies.
Comprendre com funcionen les eines que tots els programes de disseny gràfic tenen en comú.
Identificar solucions i recursos que puguin ajudar-nos a desenvolupar dissenys gràfics, amb diferents objectius: paper, web i audiovisual.
Proporcionar coneixements bàsics sobre el vídeo digital, el procés de gravació, edició i posterior publicació.
Presentar programes i solucions que podem utilitzar per a la creació de diferents formats i recursos audiovisuals.
· Impulsar l'ús de les dades geogràfiques com a eina de bon govern per a la gestió municipal.
· Donar a conèixer la informació geogràfica, els projectes i les utilitats que es posen a l'abast dels ens locals per a una gestió més eficient del seu territori.
· Mostrar les funcionalitats i el potencial del SITMUN com a eina de gestió territorial.
. Potenciar que els professionals de les biblioteques siguin autònoms per gravar, editar i publicar vídeos en diferents formats.
. Facilitar eines i recursos sobre l'edició de vídeos. Fomentar l'aprenentatge dels programaris per editar vídeos i de l'aplicació CapCut.
Els objectius d'aquest curs de màrqueting digital són proporcionar als participants els coneixements i habilitats necessàries per aplanar el camí cap a l'èxit en el món digital, abordant temes com les 4P del màrqueting, estratègies de màrqueting per correu electrònic, SEO i SEM, màrqueting de continguts, storytelling i l'ús eficaç de les xarxes socials.
En acabar l'acció formativa, els participants seran capaços de:
· Conèixer què és la cura de continguts
· Entendre per què i en quins moments ens pot ser útil la cura de continguts
· Entendre el "mètode de les 4" per a curar continguts
· Aplicar la cura de continguts a la nostra feina
1. Analitzar les necessitats del seu lloc de treball en relació amb l'organització dels continguts digitals.
2. Idear uns criteris d'organització i indexació dels continguts digitals que responguin a les seves necessitats.
3. Construir una estructura pròpia, adaptada a les necessitats personals i institucionals, dels continguts digitals.
· Adquirir coneixements bàsics sobre imatge digital.
· Conèixer els diferents tipus d'imatges digitals. Adquirir nocions bàsiques sobre la digitalització d'imatges. Conèixer el programa GIMP per a la creació i tractament d'imatges.
· Conèixer la interface de GIMP.
· Conèixer les eines i les diferents opcions del programa.Crear i manipular imatges amb efectes digitals.
L'objectiu és donar-te pautes i consells per millorar les teves presentacions i que puguis aplicar-les en diferent àmbits personals i professionals.
· Saber navegar per una aplicació Qlik Sense i conèixer les funcionalitats que proporciona l'eina per a un usuari bàsic.
· Saber crear una aplicació senzilla fent ús de les eines que proporciona Qlik Sense.
Des de fa uns anys les biblioteques han afegit a les seves tasques el manteniment de webs i xarxes socials. Dins de les tasques de manteniment han de preparar continguts per ser publicats en un entorn diferent del tradicional, que implica una lectura també diferent per part de l'usuari final i que s'enfronta amb uns mecanismes de recuperació que cal conèixer per tenir-los presents a l'hora de redactar.
Aquest taller pretén donar eines al personal bibliotecari per curar i publicar continguts en l'entorn digital.
· Aprofundir en l'ús de les eines SIG i l'anàlisi de dades geogràfiques.
· Conèixer les funcionalitats avançades del programari QGIS.
· Facilitar la gestió del territori mitjançant l'ús del SIG.
· Millorar la qualitat del treball relacionat amb la gestió del territori.
· Iniciar als usuaris en l'ús de les eines SIG (Sistemes d'Informació Geogràfica).
· Aprendre els procediments de visualització, anàlisis i gestió de dades geogràfiques.
· Facilitar la revisió de la informació geogràfica.
· Elaborar mapes temàtics.
· Millorar la qualitat del treball relacionat amb la gestió del territori.
· Conèixer les funcionalitats de SITMUN.
· Relacionar els conceptes plantejats amb la pràctica professional mitjançant la realització de supòsits pràctics.
· Facilitar el procés de modernització de l'administració local, incrementant el paper de les noves tecnologies en la gestió de la informació geogràfica.
· Difondre una actitud favorable vers l'aprenentatge, i l'adaptació als canvis als quals es veuen sotmesos totes les organitzacions.
· Millorar la qualitat del treball i la dels serveis públics.
· Conèixer les particularitats de la tecnologia 5G
· Diferenciar la tecnologia 5G de la tecnologia 4G
· Identificar els usos i la incidència del 5G en diferents àmbits
· Aprendre a fer servir els elements fonamentals d'un full de càlcul.
· Adquirir uns certs trucs que ens permetran ser més productius i aconseguir millors resultats en la nostra operativa habitual.
· Aquest curs té com a objectiu principal ajudar els participants a millorar l'eficiència i l'organització en l'ús de les eines informàtiques.
· Es busca aprendre a gestionar el temps de manera eficaç, optimitzar l'ús del correu electrònic, dominar les eines de gestió de tasques i projectes, millorar les habilitats d'edició de documents i desenvolupar estratègies per a la seguretat informàtica i la protecció de dades.
Treballar els diferents aspectes de la creativitat perquè puguis aplicar-ho en les teves dinàmiques i rutines habituals.
· Conèixer les xarxes socials més habituals.
· Identificar l'ús i les opcions de les diferents xarxes socials.
· Analitzar l'impacte de les diferents xarxes socials.
· Establir quina és la meva presència online actual.
· Elaborar un Pla de Comunicació Digital segons les necessitats detectades.
· Conèixer bones pràctiques per millorar la nostra presència online.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs els continguts bàsics i imprescindibles per dissenyar un pla de comunicació 2.0 i una guia d'usos de xarxes socials corporativa, ambdós des d'una visió de sector públic.