Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Competències estratègiques de l'Administració local
Definició
Definició del conjunt de plans que ajudi les unitats organitzatives i els equips de treball a assolir els objectius que hagin estat definits en el Pla d'actuació de mandat (PAM) o en altres documents estratègics, tenint en compte les necessitats de la ciutadania, els recursos existents i el marc de gestió pública vigent.
La competencia implica ...
Nivells de planificació estratègica, tàctica i operativa.
Models i sistemes d’organització de les administracions públiques.
Models de qualitat a les administracions locals.
Direcció de projectes.
Models de Responsabilitat Social Corporativa.
Avaluació de serveis i polítiques públiques.
Estudis demogràfics i de prospectiva.
Models de gestió pública (funció pública, pressupostària, etc.).
Models de col·laboració público-privada.
Transparència i dades obertes.
Comunicació estratègica.
Experiències en planificació, organització i avaluació de serveis públics en d’altres organitzacions públiques.
Models i sistemes d’organització de les administracions públiques.
Models de qualitat a les administracions locals.
Direcció de projectes.
Models de Responsabilitat Social Corporativa.
Avaluació de serveis i polítiques públiques.
Estudis demogràfics i de prospectiva.
Models de gestió pública (funció pública, pressupostària, etc.).
Models de col·laboració público-privada.
Transparència i dades obertes.
Comunicació estratègica.
Experiències en planificació, organització i avaluació de serveis públics en d’altres organitzacions públiques.
Nivells
Description
Organitza i planifica a curt termini les tasques i actuacions de la seva unitat o equip de treball per tal d’assolir els objectius fixats, complint amb els terminis i estàndards de quantitat i qualitat que hagin estat definits.
Level
1
Tasks
• Defineix els objectius de treball i els estàndards de qualitat que cal assolir.
• Utilitza sistemes per fer el seguiment de l’activitat de l’equip.
• Organitza el seu equip per tal de minimitzar imprevistos.
• Descriu i valora els processos de treball de l'activitat que desenvolupa el seu equip de treball.
• Organitza l'equip amb atenció al marc de funcions i responsabilitats que cada empleat públic tingui assignat.
• Aplica correctament els conceptes d'urgència i importància en el desplegament de l'activitat de l'equip.
• Utilitza sistemes per fer el seguiment de l’activitat de l’equip.
• Organitza el seu equip per tal de minimitzar imprevistos.
• Descriu i valora els processos de treball de l'activitat que desenvolupa el seu equip de treball.
• Organitza l'equip amb atenció al marc de funcions i responsabilitats que cada empleat públic tingui assignat.
• Aplica correctament els conceptes d'urgència i importància en el desplegament de l'activitat de l'equip.
Description
Planifica els projectes i/o les línies de gestió de la seva unitat o equip a partir dels objectius generals que han estat marcats, definint les prioritats, els objectius, les fases de treball, i els indicadors d’activitat, i assignant de manera eficaç recursos i responsabilitats
Level
2
Tasks
• Utilitza eines específiques (reunions, entrevistes, informes, etc.) per fer un seguiment sistemàtic i una avaluació dels resultats assolits.
• Utilitza un sistema d'indicadors per fer el seguiment (qualitatiu i/o quantitatiu) de la planificació efectuada.
• Defineix les fites que vol aconseguir en l'activitat dels seus equips.
• Proposa accions correctores en cas de desviacions sobre la planificació inicial.
• Revisa els processos i mètodes de treball d'equips o unitats administratives per assolir els objectius previstos.
• Integra la planificació de diferents projectes o àmbits de gestió.
• Utilitza un sistema d'indicadors per fer el seguiment (qualitatiu i/o quantitatiu) de la planificació efectuada.
• Defineix les fites que vol aconseguir en l'activitat dels seus equips.
• Proposa accions correctores en cas de desviacions sobre la planificació inicial.
• Revisa els processos i mètodes de treball d'equips o unitats administratives per assolir els objectius previstos.
• Integra la planificació de diferents projectes o àmbits de gestió.
Description
Defineix plans, a partir dels objectius estratègics. Defineix l'estat i evolució de l'àmbit sectorial, la cultura i les possibilitats organitzatives, tot dimensionant els recursos necessaris, els terminis i les prioritats en la seva execució.
Level
3
Tasks
• Defineix els objectius que les seves unitats o els equips de treball han d'assolir.
• Implanta i fa servir un sistema de quadre de comandament integral de la seva unitat organitzativa; així com altres sistemes per organitzar i controlar la informació.
• Revisa el model organitzatiu i de responsabilitats de la seva àrea de responsabilitat, etc., per arribar als objectius previstos.
• Dirigeix correctament la coordinació de projectes complexos i interdependents.
• Implanta i fa servir un sistema de quadre de comandament integral de la seva unitat organitzativa; així com altres sistemes per organitzar i controlar la informació.
• Revisa el model organitzatiu i de responsabilitats de la seva àrea de responsabilitat, etc., per arribar als objectius previstos.
• Dirigeix correctament la coordinació de projectes complexos i interdependents.
Description
Realitza la planificació estratègica de l'àrea o de l’organització definint tant les línies estratègiques d’actuació orientades a prestar serveis a la ciutadania com les que resten orientades a la millora interna de l’organització.
Level
4
Tasks
• Planifica a llarg termini integrant informació de l'entorn municipal i de la ciutadania, dades de l'evolució d'àmbits sectorials i de la pròpia administració local i té en compte les tendències pel que fa a la seva evolució.
• Defineix i impulsa nous models de gestió i organització per millorar, de manera perdurable, els resultats globals o d’una àrea/gerència, que representin un reconeixement extern de la pròpia organització.
• Fa que l’organització participi en fòrums institucionals sobre models de gestió, cercles de qualitat interadministrativa, etc.
• Revisa el disseny organitzatiu: crea, redefineix o anul·la el marc de responsabilitats de serveis, àrees o departaments.
• Defineix i impulsa nous models de gestió i organització per millorar, de manera perdurable, els resultats globals o d’una àrea/gerència, que representin un reconeixement extern de la pròpia organització.
• Fa que l’organització participi en fòrums institucionals sobre models de gestió, cercles de qualitat interadministrativa, etc.
• Revisa el disseny organitzatiu: crea, redefineix o anul·la el marc de responsabilitats de serveis, àrees o departaments.