Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Competències estratègiques de l'Administració local
Definició
Definició del conjunt de plans que ajudi les unitats organitzatives i els equips de treball a assolir els objectius que hagin estat definits en el Pla d'actuació de mandat (PAM) o en altres documents estratègics, tenint en compte les necessitats de la ciutadania, els recursos existents i el marc de gestió pública vigent.
La competencia implica ...
Nivells de planificació estratègica, tàctica i operativa.
Models i sistemes d’organització de les administracions públiques.
Models de qualitat a les administracions locals.
Direcció de projectes.
Models de Responsabilitat Social Corporativa.
Avaluació de serveis i polítiques públiques.
Estudis demogràfics i de prospectiva.
Models de gestió pública (funció pública, pressupostària, etc.).
Models de col·laboració público-privada.
Transparència i dades obertes.
Comunicació estratègica.
Experiències en planificació, organització i avaluació de serveis públics en d’altres organitzacions públiques.
Models i sistemes d’organització de les administracions públiques.
Models de qualitat a les administracions locals.
Direcció de projectes.
Models de Responsabilitat Social Corporativa.
Avaluació de serveis i polítiques públiques.
Estudis demogràfics i de prospectiva.
Models de gestió pública (funció pública, pressupostària, etc.).
Models de col·laboració público-privada.
Transparència i dades obertes.
Comunicació estratègica.
Experiències en planificació, organització i avaluació de serveis públics en d’altres organitzacions públiques.
Nivells
Description
Organitza i planifica a curt termini les tasques i actuacions de la seva unitat o equip de treball per tal d’assolir els objectius fixats, complint amb els terminis i estàndards de quantitat i qualitat que hagin estat definits.
Level
1
Tasks
• Defineix els objectius de treball i els estàndards de qualitat que cal assolir.
• Utilitza sistemes per fer el seguiment de l’activitat de l’equip.
• Organitza el seu equip per tal de minimitzar imprevistos.
• Descriu i valora els processos de treball de l'activitat que desenvolupa el seu equip de treball.
• Organitza l'equip amb atenció al marc de funcions i responsabilitats que cada empleat públic tingui assignat.
• Aplica correctament els conceptes d'urgència i importància en el desplegament de l'activitat de l'equip.
• Utilitza sistemes per fer el seguiment de l’activitat de l’equip.
• Organitza el seu equip per tal de minimitzar imprevistos.
• Descriu i valora els processos de treball de l'activitat que desenvolupa el seu equip de treball.
• Organitza l'equip amb atenció al marc de funcions i responsabilitats que cada empleat públic tingui assignat.
• Aplica correctament els conceptes d'urgència i importància en el desplegament de l'activitat de l'equip.
Description
Planifica els projectes i/o les línies de gestió de la seva unitat o equip a partir dels objectius generals que han estat marcats, definint les prioritats, els objectius, les fases de treball, i els indicadors d’activitat, i assignant de manera eficaç recursos i responsabilitats
Level
2
Tasks
• Utilitza eines específiques (reunions, entrevistes, informes, etc.) per fer un seguiment sistemàtic i una avaluació dels resultats assolits.
• Utilitza un sistema d'indicadors per fer el seguiment (qualitatiu i/o quantitatiu) de la planificació efectuada.
• Defineix les fites que vol aconseguir en l'activitat dels seus equips.
• Proposa accions correctores en cas de desviacions sobre la planificació inicial.
• Revisa els processos i mètodes de treball d'equips o unitats administratives per assolir els objectius previstos.
• Integra la planificació de diferents projectes o àmbits de gestió.
• Utilitza un sistema d'indicadors per fer el seguiment (qualitatiu i/o quantitatiu) de la planificació efectuada.
• Defineix les fites que vol aconseguir en l'activitat dels seus equips.
• Proposa accions correctores en cas de desviacions sobre la planificació inicial.
• Revisa els processos i mètodes de treball d'equips o unitats administratives per assolir els objectius previstos.
• Integra la planificació de diferents projectes o àmbits de gestió.
Description
Defineix plans, a partir dels objectius estratègics. Defineix l'estat i evolució de l'àmbit sectorial, la cultura i les possibilitats organitzatives, tot dimensionant els recursos necessaris, els terminis i les prioritats en la seva execució.
Level
3
Tasks
• Defineix els objectius que les seves unitats o els equips de treball han d'assolir.
• Implanta i fa servir un sistema de quadre de comandament integral de la seva unitat organitzativa; així com altres sistemes per organitzar i controlar la informació.
• Revisa el model organitzatiu i de responsabilitats de la seva àrea de responsabilitat, etc., per arribar als objectius previstos.
• Dirigeix correctament la coordinació de projectes complexos i interdependents.
• Implanta i fa servir un sistema de quadre de comandament integral de la seva unitat organitzativa; així com altres sistemes per organitzar i controlar la informació.
• Revisa el model organitzatiu i de responsabilitats de la seva àrea de responsabilitat, etc., per arribar als objectius previstos.
• Dirigeix correctament la coordinació de projectes complexos i interdependents.
Description
Realitza la planificació estratègica de l'àrea o de l’organització definint tant les línies estratègiques d’actuació orientades a prestar serveis a la ciutadania com les que resten orientades a la millora interna de l’organització.
Level
4
Tasks
• Planifica a llarg termini integrant informació de l'entorn municipal i de la ciutadania, dades de l'evolució d'àmbits sectorials i de la pròpia administració local i té en compte les tendències pel que fa a la seva evolució.
• Defineix i impulsa nous models de gestió i organització per millorar, de manera perdurable, els resultats globals o d’una àrea/gerència, que representin un reconeixement extern de la pròpia organització.
• Fa que l’organització participi en fòrums institucionals sobre models de gestió, cercles de qualitat interadministrativa, etc.
• Revisa el disseny organitzatiu: crea, redefineix o anul·la el marc de responsabilitats de serveis, àrees o departaments.
• Defineix i impulsa nous models de gestió i organització per millorar, de manera perdurable, els resultats globals o d’una àrea/gerència, que representin un reconeixement extern de la pròpia organització.
• Fa que l’organització participi en fòrums institucionals sobre models de gestió, cercles de qualitat interadministrativa, etc.
• Revisa el disseny organitzatiu: crea, redefineix o anul·la el marc de responsabilitats de serveis, àrees o departaments.
28 Recursos formatius
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Projectes
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Comunicació i màrqueting corporatiu
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Comunicació interpersonal
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
55 Accions formatives del baf
Videoformació + en línia
12.00h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
2.00h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
1.50h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial + en línia
10.00h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
2.00h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial
10.00h
Servei d'Agenda 2030
Videoformació
9.00h
Servei d'Agenda 2030
Videoformació + en línia
23.00h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial + en línia
23.00h
Direcció de Serveis de Formació
Videoformació + en línia
10.00h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial
20.00h
Servei de Planificació i Avaluació
Presencial + videoformació
6.00h
Direcció de Relacions Internacionals
Videoformació + en línia
16.00h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Presencial
16.00h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Videoformació + en línia
16.00h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Presencial
8.00h
Direcció de Relacions Internacionals
Presencial
8.00h
Direcció de Relacions Internacionals
En línia
1.00h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial + en línia
14.00h
Direcció de Serveis de Formació
Videoformació + en línia
14.00h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial
5.00h
Servei d'Agenda 2030
En línia
10.00h
Servei d'Agenda 2030
En línia
3.00h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial
20.00h
Servei de Planificació i Avaluació
Presencial
5.00h
Direcció de Serveis de Compra Pública
En línia
2.50h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
3.00h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial
8.00h
Direcció de Relacions Internacionals
Presencial + videoformació
8.00h
Direcció de Relacions Internacionals
Presencial + videoformació
8.00h
Direcció de Relacions Internacionals
En línia
2.00h
Direcció de Serveis de Formació
Videoformació
4.00h
Oficina de Prevenció de Riscos Laborals
Presencial
3.00h
Direcció de Serveis Jurídics
Videoformació
4.00h
Direcció de Relacions Internacionals
En línia
2.00h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
2.00h
Direcció de Serveis de Formació